شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: هافبک عراقی تیم فوتبال استقلال که از ۳۳ بار بدقولی مسئولان این باشگاه به ستوه آمده است به خاطر نداشتن قرارداد مالی با این باشگاه تهدید به جدایی کرده است.

کرار

به گزارش  مهر، درگیری روز جمعه ( 16 مرداد) کرار جاسم با مسئولان تیم فوتبال استقلال در اردوی این تیم اگرچه از سوی پرویز مظلومی سرمربی آبی‌پوشان پایتخت تکذیب شد اما این ماجرا از روز پنجشنبه شروع شد و تا ظهر روز جمعه نیز ادامه داشت که سرانجام با وساطت خود مظلومی آتش زیر خاکستر باقی ماند.

این آتش اما اکنون شعله ور شده و کرار برای همیشه قصد دارد تکلیف خود را با استقلال روشن کند. تا جایی که در قبال تهدیدهای مسئولان باشگاه استقلال، گزینه جدایی از این تیم و فسخ یکطرفه و قانونی قرارداد از سوی کرار نیز روی میز قرار گرفته است.

برخلاف آنچه که مسئولان باشگاه در خصوص پرداخت قسط اول قرارداد کرار جاسم می گویند این بازیکن هنوز پولی از این باشگاه دریافت نکرده و برگشت خوردن چکی که اسپانسر باشگاه استقلال به وی داده بود نیز مزید بر علت شد تا این بازیکن ناآرام بر عصیانگری خود در جمع استقلالی ها ادامه دهد.

طاهر سعیدی، مدیر برنامه‌های کرار در این باره گفت: باشگاه استقلال در این مدت هیچ پولی پرداخت نکرد و تنها یک چک بی‌محل را به ما دادند. این چک که ۴۰ درصد از قرارداد کرار برای این فصل بوده و ارزش ۵۰۰ میلیون تومانی داشت مربوط به تاریخ ۱۴ تیرماه بوده که ۳۳ روز از آن ماجرا می‌گذرد و هر روز در این مدت به ما قول دادند اما به قول خود عمل نکردند. در واقع کرار از ۳۳ بار بدقولی استقلالی به ستوه آمده است.

وی ادامه داد: وقتی به بانک رفتیم گفتند پولی در حساب نیست و چک نیاز به مُهر داشت که البته این مهم نبود چونکه در حساب اصلا پولی نبوده که دریافت کند. بعد از آن هم هر روز به ما فقط قول دادند. مردم از ماجرا خبر ندارند و تنها چیزی که از کرار شنیده می‌شود این است که او بی‌انضباط است اما کسی نمی‌گوید یک بار هم که شده باشگاه به قول خود عمل کند آنوقت ببیند که آیا او بی انضباطی می‌کند یا خبر.

این ادعای سعیدی در حالی مطرح می‌شود که مسئولان باشگاه استقلال از پرداخت بخشی از قرارداد کرار جاسم خبر داده‌اند. جستجوها در این باره نشان می‌دهد که مبالغ پرداخت شده به این بازیکن مربوط به فصل آتی نیست و تنها بدهی‌های فصل قبل را پاس کرده‌اند.

کرار از فصل گذشته مبلغ ۱۰۸ میلیون تومان طلب داشت و در مقطعی هم به خاطر عدم پرداخت مالیات ۱۱۲ میلیون تومانی از سوی باشگاه استقلال ممنوع الخروج شده که خودش این مبلغ را پرداخت کرد و باشگاه استقلال هم بهنگام مذاکره با این بازیکن برای فصل جاری مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان به وی پرداخت کردند تا بدهی‌های قبلی وی را پاس کنند.

اما ماجراهای درگیری‌های این فصل کرار به عدم پرداخت پیش پرداخت اولیه و ۵۰۰ میلیونی به کرار و بدقولی‌های مداوم استقلالی‌ها به این بازیکن باز می‌گردد که مشخص نیست چه سرانجامی خواهد داشت. روز پنجشنبه این درگیری‌ها به اوج خود رسیده بود و در حالی که کرار تهدید کرده بود تا پول خود را دریافت نکند به اردو نخواهد رفت با وعده تازه مسئولان این باشگاه حاضر شد در کنار استقلالی‌ها به هتل برود.

در مذاکرات روز پنجشنبه آبی‌ها با کرار قرار بر این شد تا عصر همان روز که به وی یک دستگاه اتومبیل و یک ملک در تهران به جای ۴۰ درصد اولیه قرارداد فصل آتی پرداخت کنند که بازیکن عراقی هم این موضوع را پذیرفت. کرار تا هنگام اذان مغرب صبر کرد ولی خبری از سند ماشین و زمین نشد تا به یکباره همه چیز را بر هم بریزد. تماس‌های متوالی با نظری جویباری و امیری نیز منجر به این شد تا پیش از ظهر روز جمعه سوئیچ و کارت ماشین و سند ملک را تحویل وی بدهند و روز شنبه هم اتومبیل را از یک نمایشگاه تحویل بگیرد.

روز جمعه هم این اتفاق رخ نداد تا بازیکن عراقی به سیم آخر بزند و در این هنگام مظلومی وی را آرام کرد و گفت برای اینکه کرار را مقابل هواداران قرار ندهند اردو را ترک نکند اما آتش زیر خاکستر بعد از بازی بار دیگر شعله ور شده است.

مدیر برنامه‌های این بازیکن در قبال به تهدیدهای مسئولان باشگاه استقلال عنوان کرد این بازیکن دیگر به تمرینات نخواهد رفت تا برای همیشه تکلیف خود را با استقلال مشخص کند. کرار در مقابل تهدیدهای سران آبی‌ها گزینه فسخ قانونی و یکطرفه قرارداد با این تیم را مطرح است.

وی در این باره گفت: آنها در این مدت ۳۳ بار بدقولی کردند و مدام امروز و فردا می‌کنند. آنها می‌گویند شکایت می‌کنیم اما به کجا؟ چه شکایتی؟ کرار با استقلال اصلا قرارداد مالی ندارد و بر اساس قوانین فیفا می‌تواند یکطرفه قرارداد خود را فسخ کند.

سعیدی اضافه کرد: استقلالی‌ها فقط تهدید می‌کنند اما می دانند در عمل نمی‌توانند کاری کنند. کرار با استقلال قرارداد دو ساله بست که بر اساس آن قرارداد سال دوم توافقی مالی بوده است ولی هنوز توافقی صورت نگرفته و قرارداد مالی امضا نشده است بنابراین اگر همین روند را ادامه بدهند کرار قراردادش را فسخ می‌کند.

آنچه مسلم است آتشی که شعله ور شد به این زودی‌ها فروکش نخواهد کرد و باید دید تهدیدهای طرفین در روزهای آتی به چه سرانجامی خواهد رسید.

کد خبر 303403

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha