همشهری آنلاین: نماینده مردم شهرستان‌های بندرگز، کردکوی، بندرترکمن و گمیشان در مجلس شورای اسلامی گفت: سوء مدیریت باعث تبدیل سواحل استان گلستان به فاضلاب شده است.

سوء مدیریت، سواحل گلستان را به فاضلاب تبدیل کرد

به گزارش ایرنا محمدجواد نظری مهر دوشنبه شب در نشست جمعی از مسئولان گلستان با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گرگان افزود: این درحالیست که سایر کشورهای حاشیه دریای خزر از جمله ترکمنستان بهترین بهره را از سواحل در کشور خود می‌برند.

وی با یادآوری سهم نیم درصدی استان گلستان از گردشگری کشور با وجود مزیت‌های نسبی از جمله دریا و جنگل اظهار کرد: متاسفانه وضعیت صنعت و حتی گردشگری در گلستان نامناسب است و باید فکر اساسی در این خصوص صورت گیرد.

نظری مهر گفت: خاویار و ماهیان دریایی گلستان برند معروف جهانی است اما نتوانسته‌ایم بهره‌برداری و استفاده بهینه از آن را برای استان داشته باشیم.

نماینده مردم شهرهای ساحلی گلستان در مجلس افزود: ما حتی یک رستوران مناسب در سواحل استان نداریم تا مسافرین بتوانند از استراحت و اقامت خود لذت کافی را ببرند.

نظری مهر خطاب به وزیر کار، تعاون و رفاه گفت: همان طور که در مساله سلامت و بهداشت اتفاقات خوبی رخ داد، نیاز است در مسائل اقتصادی نیز کشور را به سوی عدالت پیش ببریم.

وی در ادامه از سودهای کلان بانکی به عنوان عامل ضد توسعه و اشتغال یاد کرد و ابراز داشت: سود ۳۰ درصدی وام‌های اشتغال‌زایی، زندگی جوانان را با خاک یکسان کرده است و انتظار می‌رود دولت در این رابطه تدبیر لازم را به عمل آورد.

وزیر کار، تعاون و رفاه سفر دو روزه کاری خود به گلستان را امروز آغاز کرد و سه‌شنبه نیز برنامه‌های مختلفی از جمله بررسی مسایل و مشکلات استان با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی به ریاست معاون اول رییس جمهور خواهد داشت.

گلستان با افزون بر 20 هزار کیلومتر مربع مساحت و 1.850 میلیون نفر جمعیت در سطح 14 شهرستان دارای اقلیم متنوع از قبیل دریا، جنگل، دشت، کوهستان و بیابان است اما با این وجود به گواه آخرین داده‌های مرکز آمار ایران بالاترین شکاف طبقاتی را در بین استان‌های کشور داراست.

کد خبر 303046

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha