یکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵
۰ نفر

مرد کلاهبردار در تماس با طعمه‌هایش مدعی می‌شد که از اقوام دور آنهاست و با این شگرد دست به کلاهبرداری می‌زد.

اين مرد براي به دام انداختن طعمه‌هايش با شماره تلفن‌هاي شمال تهران كه معمولا با عدد 2شروع مي‌شوند تماس مي‌گرفت. وقتي زني گوشي را برمي‌داشت، مرد كلاهبردار مي‌گفت مرا شناختي؟ طعمه‌هاي از همه جا بي‌خبر با توجه به صداي مرد، اسمي را به زبان مي‌آوردند و مرد كلاهبردار مدعي مي‌شد كه درست حدس زده‌اند و پس از كلي احوالپرسي، به آنها مي‌گفت كه در يكي از شهرستان‌ها تصادف كرده و چون پول زيادي همراهش نيست، به پول نياز دارد. طعمه‌ها هم با شنيدن اين جمله، دلشان براي او مي‌سوخت و با هدف كمك به وي مبالغ درخواستي او را كه بين 3تا 5ميليون تومان بود، به حسابش واريز مي‌كردند اما بعد از اينكه براي اطمينان از رفع مشكل، با فاميل دورشان تماس مي‌گرفتند، تازه متوجه مي‌شدند كه در دام يك كلاهبردار حرفه‌اي گرفتار شده‌اند.

با افزايش كلاهبرداري‌هاي اين مرد، تيمي از كارآگاهان اداره 14پليس آگاهي تهران وارد عمل شدند و در تحقيقات معلوم شد كه مرد كلاهبردار مجرمي سابقه‌دار به نام امين است. بررسي‌ها از اين حكايت داشت كه او در اهواز به سر مي‌برد و در حقيقت كلاهبرداري‌هاي تلفني‌ از شهروندان تهراني را در اهواز عملي مي‌كرد. درحالي‌كه اين مرد زيرنظر پليس بود، مأموران باخبر شدند وي به تازگي به تهران برگشته و در هتلي اقامت دارد.

با دستگيري امين، وي در بازجويي‌ها به ده‌ها فقره كلاهبرداري تلفني اعتراف كرد و مدعي شد كه همه شماره‌ها را به‌صورت تصادفي مي‌گرفت و اگر زني گوشي را برمي‌داشت، نقشه‌اش را عملي مي‌كرد. سرهنگ ذاكر استقامتي، معاون مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي تهران با بيان اين خبر گفت: با توجه به اعتراف متهم به ده‌ها فقره كلاهبرداري، تحقيقات براي شناسايي ديگر مالباختگان ادامه دارد.

کد خبر 302884

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha