سه‌شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷
۰ نفر

زنده‌یاد سهراب سپهری که با یک تابلوی ۲۵۰ میلیون تومانی گران‌ترین هنرمند حاضر در نمایشگاه امسال «صد اثر، صد هنرمند» است، یک طراحی ۲۵ میلیون تومانی هم روی دیوار همین نمایشگاه دارد.

هنر

به گزارش همشهري، قديمي‌ترين رويداد تجسمي ايران در 23سالگي همچنان خوب مي‌فروشد و با استقبال مردم هنردوست مواجه شده است. اين نمايشگاه و فروشگاه تجسمي دوم مرداد كار خود را آغاز كرده و در 4روز نخست برپايي ٦٥‌نقاشي و مجسمه در مجموع به قيمت ٤٥٨ميليون و ٦٥٠هزار تومان به خانه‌هاي مردم فرستاده است. گران‌ترين اثرفروخته شده از آن زنده‌ياد بهمن محصص با 180ميليون‌تومان است و از نظر تعداد آثار فروخته‌شده يك هنرمند هم آرمان يعقوب‌پور و شمس‌الدين غازي هر يك با فروش 3 اثر پيشتازند. ميانگين قيمت آثار اين 2هنرمند 2تا 3ميليون تومان است.

به گفته مدير نگارخانه گلستان، تعداد آثار فروخته‌شده بسيار مهم‌تر از جمع ريالي آن است و از اين نظر كه به‌طور ميانگين 16 اثر در هر روز به فروش رسيده يك آمار قابل ملاحظه محسوب مي‌شود. ضمن اينكه ٩٠درصد خريداران صد اثر، صد هنرمند براي نخستين بار است اثر هنري مي‌خرند و اين خود بيانگر روي خوشي است كه بخشي از جامعه به اين پديده فرهنگي نشان داده‌اند.

ارائه آثاري از ٢٠٠هزار تا ٢٥٠‌ميليون تومان در آن انواع مضامين و سبك‌هاي هنري كه براي هر سليقه اثر هنري پيشنهاد دارد، يكي از عوامل موفقيت اين رويداد در 2دهه اخير است. به رسم هر سال، پس از فروخته شدن هر اثر يك اثر ديگر از همان هنرمند روي ديوار مي‌رود كه به اين ترتيب، با فروش بيش از يك‌سوم ١٧٨ اثر روز افتتاحيه، امروز مي‌توان در گلستان به تماشاي نمايشگاهي تازه نشست.

علاوه بر تابلوهاي گران شاعر و نقاش سرشناس اهل كاشان، در نمايشگاه امسال آثاري از پيلارام، احصايي، افجه‌اي، لاشايي، ژازه طباطبايي، مش اسماعيل، تاها بهبهاني، پروانه اعتمادي، ابراهيم حقيقي و جوان‌ترهايي چون شهره مهران، گلناز قديري، عليرضا سعادتمند، حسين چراغچي و... به تماشا و فروش است. نمايشگاه صد اثر، صد هنرمند تا دوم شهريور هر روز در نگارخانه گلستان از دوستداران هنرهاي تجسمي پذيرايي مي‌كند.

کد خبر 302400

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha