سه‌شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون بهداشت وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: GIS یا نقشه جغرافیایی وضعیت آب تهران تهیه شده و به زودی به تصویب دولت می رسد.

سیاری

به گزارش ايرنا، علی اکبر سیاری درباره آخرین وضعیت آلودگی آب تهران گفت: یک کار مشترکی با همکاری وزارت بهداشت و وزارت نیرو برای اصلاح وضعیت آب تهران شروع شده است که بر اساس آن به طور مداوم وضعیت آب تمام مناطق تهران رصد می شود.

وی گفت: با این اقدام مشترک GIS یا سامانه نقشه وضعیت آب تهران تهیه شده است و مراحل نهایی را طی می کند و قرار است به زودی به تصویب دولت برسد.

معاون بهداشت وزیر بهداشت اضافه کرد: البته بعد از تصویب GIS یا سامانه وضعیت آب تهران در دولت، اطلاع رسانی وضعیت آب تمام مناطق این شهر انجام می شود و به صورت شفاف می توانیم به مردم اعلام کنیم که وضعیت آب کدام منطقه مناسب است و کجا مشکل دارد.

سیاری گفت: در مجموع کیفیت آب در حدود 95درصد مناطق تهران خوب است و مشکلی ندارد و حدود 5 درصد مناطق تهران مشکل دارند که بیشتر شهرکهای اطراف تهران هستند.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت با همکاری وزارت نیرو به طور مستمر از مبادی آب و آبهایی که از شیرها خارج می شود، نمونه برداری می کند. همه این نمونه ها هم در آزمایشگاه وزارت نیرو و هم آزمایشگاه وزارت بهداشت کنترل می شوند و اطلاعات بین دو دستگاه تبادل می شود.

معاون وزیر بهداشت افزود: بر اساس این اطلاعات هر چا که متوجه شویم آلودگی آب از حد مجاز بیشتر است، بلافاصله مأموران وزارت نیرو وارد عمل می شوند و وضعیت را اصلاح می کنند. اگر لازم باشد چاهی که آب آن آلودگی دارد را پلمب می کنند و تاکنون تعدادی چاه آلوده در اطراف تهران بسته شده است.

کد خبر 302351

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha