سه‌شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۲
۰ نفر

عملیات ویژه پلیس آگاهی پایتخت برای پایان دادن به فعالیت مجرمان، به دستگیری ۱۰۶سارق و مالخر منجر شد.

عملیات ویژه برای دستگیری ۲۲ باند خشن

اين طرح در تهران و حومه، استان البرز و يكي از شهرهاي شمال كشور به اجرا در آمد و بيشتر سارقان و مالخران درحالي‌كه خواب بودند با حضور پليس غافلگير شدند.

سردار عباسعلي محمديان، رئيس پليس آگاهي پايتخت روز گذشته گفت: از حدود يك‌ماه قبل كارآگاهان پليس آگاهي پايتخت تحقيقات براي شناسايي سارقاني را كه دست به سرقت‌هاي خشن مي‌زدند، شروع كردند. آنها در جريان بررسي‌ها 22باند سرقت را شناسايي كردند و بامداد دوشنبه در عملياتي 4ساعته كه در شهرهاي مختلف صورت گرفت، توانستند 106نفر از اين سارقان و مالخران را دستگير كنند. به گفته وي، 79نفر از آنها سارقان زورگير و كيف‌قاپ هستند كه به‌صورت گروهي با موتور در سطح تهران سرقت و خفت‌گيري مي‌كردند. اعضاي هر باند بين 3 تا 7نفر بودند و در جريان اين عمليات مالخر يكي از باندها قصد فرار از پشت‌بام را داشت كه سقوط كرد و مجروح شد. اين در حالي است كه در بازرسي از مخفيگاه وي اموال مسروقه و يك دستگاه ذوب طلا كشف شد. بررسي‌ها نشان مي‌داد كه اين فرد بعد از خريد طلا از سارقان منزل و يا گردنبندقاپان و زورگيران اقدام به ذوب طلا كرده و پس از آن طلاي ذوب‌شده را به شكل شمش مي‌فروخته است. سردار محمديان گفت: حدود 72نفر از سارقاني كه دستگير شدند سابقه‌دار و از مجرمان حرفه‌اي هستند كه در ميان آنها 3زن هم حضور دارند كه در زمينه سرقت، مالخري و فروش اموال مسروقه فعاليت داشتند. وي تصريح كرد: در اين طرح 110تيم عملياتي و 600 مأمور پليس پايتخت حضور داشتند و در ميان دستگيرشدگان گروهي از سارقان بودند كه در سرقت‌هاي خود از سلاح گرم استفاده مي‌كردند كه از مخفيگاه آنها اسلحه نيز كشف شد.

شرور مسلح

«يك شرور براي اينكه همه از او حساب ببرند بايد اسلحه داشته باشد تا كسي جرأت نكند به او بگويد كه بالاي چشمت ابروست» اينها را پسر 23ساله‌اي مي‌گويد كه در طرح روز گذشته به اتهام موبايل‌قاپي دستگير شده است. وي از ابتداي امسال با همدستي يكي از دوستانش سوار بر موتور شده و در سطح پايتخت دست به موبايل‌قاپي مي‌زدند.

  • چرا همه بدنت را خالكوبي كردي؟

چون همه از من بترسند.يك شرور هميشه بايد طوري باشد كه همه از او حساب ببرند و وقتي او را ديدند وحشت كنند.

  • به چه جرمي دستگير شده‌اي؟

موبايل قاپي.

  • چطور سرقت مي‌كردي؟

درخيابان هركس كه با موبايل مشغول صحبت بود را طعمه قرار مي‌داديم و در فرصتي مناسب موبايلش را مي‌قاپيديم؛ البته چاقو هم همراهمان بود تا اگر كسي مقاومت كند تهديدش كنيم.

  • معتادي؟

نه، فقط تفنني شيره ترياك مي‌كشم.

  • ماموران در مخفيگاهت يك اسلحه شكاري كشف كردند، با اسلحه چه مي‌كردي؟

يك شرور بايد اسلحه داشته باشد هم براي اينكه از او حساب ببرند هم براي دفاع از خودش. من اسلحه را با خود حمل نمي‌كردم، خريده بودم در خانه بود تا چنانچه لازم شد از آن براي تهديد استفاده كنم.

هدايت باند سرقت از داخل زندان

در ميان اعضاي باندي كه ديروز دستگير شدند 5دزد خشن بودند كه با پوشاندن صورت خود وارد خانه‌ها مي‌شدند و دست به سرقت طلا و جواهرات مي‌زدند. يكي از اعضاي باند به نام محسن كه آثار خالكوبي روي دستانش ديده مي‌شود، مدعي است كه در جريان سرقت از خانه‌اي در كرج و شهريار حضور داشته است. در ادامه گفت‌وگوي همشهري با اين جوان زورگير را بخوانيد.

  • سابقه‌داري؟

يك سال پيش به جرم سرقت دستگير شدم 2، 3ماهي در زندان بودم و بعد آزاد شدم.

  • چرا بعد از آزادي دوباره سراغ دزدي رفتي؟

انگار به سرقت معتاد شده بودم. وقتي پاي بساط دوستان سابقه دارم نشستم و مشروبات الكلي مصرف كردم بازهم وارد باند سرقت شدم.

  • از شيوه‌تان بگو؟

سردسته باند به جرم سرقت در زندان بود كه همه از او حساب مي‌بردند. او از داخل زندان با دوستانم تماس مي‌گرفت و آدرس خانه‌اي كه بايد به آن دستبرد مي‌زديم را مي‌گفت. در يكي از سرقت‌ها همراه 4عضو ديگر باند راهي خانه مورد نظر در كرج شديم. البته صورت‌هايمان را هم با نقاب پوشانده بوديم. بعد از آن با تهديد چاقو از صاحبخانه كه زن و مردي به همراه پسرشان بودند خواستيم تا جاي طلا و جواهراتشان را نشانمان بدهند. آنها كه به‌شدت وحشت كرده بودند جاي گاوصندوق را گفتند و ما از داخل آن درحدود 20ميليون تومان طلا و جواهر دزديديم و اين پول را بين خودمان تقسيم كرديم. خانه بعدي در شهريار بود كه باز هم آدرس آن را سركرده باند از داخل زندان به ما گفت كه از آنجا هم حدود 30ميليون تومان طلا دزديديم.

  • سركرده باند چطور آدرس اين خانه را مي‌دانست؟

او در زندان با افراد زيادي آشنا شده بود كه بيشتر آنها مي‌دانستند كه فلان خانه خيلي مجلل و صاحب آن پولدار است. من و سركرده باند سال قبل در زندان آشنا شديم .

  • بعد از دزدي سهم او را چطور پرداخت مي‌كرديد؟

بعد از هردزدي پول را به‌حساب او در زندان واريز مي‌كرديم.

  • شغلت چيست؟

من سفره‌خانه دارم. وضع مالي‌ام بد نيست. به تازگي نامزد كرده‌ام اما انگار سرقت براي من اعتيادآور بوده است.

کد خبر 302315

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha