سه‌شنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳
۰ نفر

اعضای باندی که پس از سرقت خودرو راهی فروشگاه‌های فرش و تابلوفرش شده و دست به سرقت از آنجا می‌زدند دستگیر شدند.

متهمان

متهمان در بازجويي‌ها به سرقت از خانه‌ها هم اعتراف كردند.اعضاي اين باند پس از سرقت از يك‌ فرش‌فروشي در منطقه مشيريه تحت تعقيب پليس قرار گرفتند. صاحب فرش‌فروشي به مأموران گفت: صبح كه راهي مغازه‌ام شده بودم متوجه شدم كه كركره تخريب شده و در مغازه باز است. به محض ورود فهميدم كه دزد به مغازه‌ زده و تعدادي از تابلوفرش‌هاي گرانقيمت سرقت شده است. وقتي فيلم دوربين‌هاي مداربسته را بررسي كردم ديدم كه نيمه‌شب 3مرد جوان كه سوار يك مزدا323 بودند پس از توقف مقابل مغازه‌ام، دست به سرقت زده و سوار بر همان خودرو فرار كردند.

با شكايت اين مرد تحقيقات كارآگاهان اداره 17پليس آگاهي تهران براي شناسايي و دستگيري سارقان شروع شد. در بررسي‌هاي اوليه مشخص شد كه خودروي مزدا323 سرقتي بوده و چندي قبل از خيابان شهيد مدني دزديده شده است. درحالي‌كه جست‌وجو براي يافتن ردي از اين خودرو ادامه داشت، كارآگاهان دريافتند كه به‌تازگي يك سارق سابقه‌دار لوازم خودرو از سوي پليس دستگير و در بازرسي داخل خانه خودروي مزدا323 مورد نظر كشف شده است.

با اين اطلاعات دزد دستگير شده كه امير نام دارد به اداره آگاهي منتقل شد و در بازجويي‌ها به ده‌ها فقره سرقت داخل خودرو اعتراف كرد اما مدعي شد كه در سرقت از فرش‌فروشي نقشي نداشته است. برخلاف ادعاي متهم، كشف مقداري از اموال مسروقه در خانه‌اش، چاره‌اي جز اعتراف برايش باقي نگذاشت و مدعي شد كه در اين سرقت 3نفر ديگر همدستش بوده‌اند.

او گفت: من و همدستانم ابتدا يك پرايد يا پژو سرقت مي‌كرديم و وقتي هوا تاريك مي‌شد با استفاده از آن به سراغ مغازه‌هاي فرش يا تابلوفرش‌فروشي مي‌رفتيم و پس از تخريب در دست به سرقت مي‌زديم. گاهي اوقات نيز با شناسايي خانه‌هاي خالي، در ورودي را تخريب كرده و از آنجا پول، طلا و فرش‌هاي گرانقيمت سرقت مي‌كرديم.

با اعترافات اين مرد همدستانش يكي پس از ديگري شناسايي و در عمليات جداگانه دستگير شدند. سرهنگ داوودفرد، معاون مبارزه با سرقت‌هاي خاص پليس آگاهي تهران با بيان اين خبر گفت: در ادامه تحقيقات تعدادي از محل‌هاي سرقت شناسايي و اموال مسروقه به مالباختگان تحويل شد اما هنوز تحقيقات براي شناسايي صاحب بقيه اموال كشف شده از متهمان ادامه دارد و شاكيان مي‌توانند براي شناسايي و دريافت اين اموال به اداره 17پليس آگاهي تهران در خيابان وحدت اسلامي مراجعه كنند.

کد خبر 301100

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha