یکشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس سازمان خصوصی سازی با بیان آنکه دو باشگاه استقلال و پرسپولیس حدود هشت سال پیش در فهرست واگذاری این سازمان قرار گرفت، گفت: واگذاری سرخابی‌ها برای ما یک تکلیف قانونی است.

سرخابی

به گزارش ایرنا، میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی گفت: دوستانی که در سازمان خصوصی‌سازی هستند، می‌گویند تا شروع دولت یازدهم عزمی برای واگذاری این دو باشگاه وجود نداشت.

وی افزود: از وقتی هم که این عزم ایجاد شد، برای قیمت‌گذاری گرفتاری‌های زیادی داشتیم و دست آخر نتوانستیم قیمت سهام آنها را قیمت گذاری کنیم بلکه تنها برند آنها را قیمت‌گذاری کردیم.

رئیس سازمان خصوصی سازی و معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: مزایده‌های اول و دوم با استقبال مواجه نشد اما با تسهیل مزایده سوم متقاضی آمد که آداب شرکت در مزایده را مراعات نکرد و سپرده را به وقت نداد.

وی افزود: در مزایده چهارم همه چیز خوب پیش رفت و در مورد باشگاه پرسپولیس شاهد بودیم که 42 میلیارد تومان یعنی 15 درصد بیش از قیمت پایه 290 میلیارد تومانی پیشنهاد ارائه شد.

پوری حسینی گفت: به دلایلی احراز اهلیت از جانب هیات واگذاری برای برندگان مزایده به لحاظ اسناد و مدارک محقق نشد و ما نتوانستیم برنده‌ای را اعلام کنیم.

وی افزود: همان موقع هم گفتم که در فصل نقل و انتقالات یعنی در ماه‌های خرداد و تیر حق نداریم هیچ فرصتی را از این دو باشگاه بگیریم بنابر این دو ماه سکوت اختیار می‌کنیم تا وزارت ورزش و جوانان با خیال راحت به فکر بستن این دو تیم باشد.

رئیس سازمان خصوصی سازی اظهار داشت: البته هنوز هم فرصت نقل و انتقالات تمام و هنوز لیگ شروع نشده و از انتهای هفته جاری این اتفاق می‌افتد که امیدواریم هر دو تیم با آمادگی کافی در لیگ جدید شرکت کنند.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: الان ما هستیم و حکم واگذاری باشگاه‌های سرخابی که با شروع لیگ قاعدتاً به دنبال اجرای وظایف قانونی خود خواهیم بود.

پوری حسینی با بیان آنکه در این مدت از طرف دولت و مجلس عزمی برای خروج این دو تیم از فهرست واگذاری به ما ابلاغ نشده است، گفت: بنابراین ما مجبور، موظف و مکلف هستیم که واگذاری سرخابی‌ها مطابق مقررات را پیگیری کنیم و این کار را با نهایت دقت و موازین قانونی انجام خواهیم داد.

وی افزود: البته بلافاصله پس از سوت اولین بازی لیگ جدید مزایده را برگزار نخواهیم کرد و قطعا استعلام‌های لازم را انجام و سپس هیات واگذاری را در جریان قرار می‌دهیم و هر اقدام سازمان خصوصی سازی بدون تصویب هیات واگذاری که در رأس آن وزرای اقتصاد و دادگستری هستند، انجام نمی‌شود.

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: وقتی می‌گوئیم باشگاه، منظورمان فقط تیم فوتبال استقلال یا پرسپولیس نیست بلکه منظورمان موسسه فرهنگی ورزشی پرسپولیس یا استقلال با هر تیم ورزشی و فعالیت دیگر است.

کد خبر 302122

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha