یکشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۷
۰ نفر

امیرحسین اعظمی: تونی اولویرا، سرمربی تراکتورسازی، عصر روز جمعه تیم پرستاره‌اش را به غرب تهران برد تا در آخرین روز اردوی سرخ‌پوشان تبریزی در پایتخت، شاگردانش را به مصاف صبا، تیم علی دایی بفرستد.

فوتبال-تراکتورسازی

اين مربي پرتغالي فصل گذشته بابت كمبود بازيكن در تراكتور اذيت شد ولي براي فصل جديد شايد يكي از مربيان خوشبخت ليگ باشد.اضافه شدن بختيار رحماني و سروش رفيعي به ليست تراكتور، بهترين خبر ممكن براي توني بود و حالا او يكي از بهترين خطوط هافبك را در بين تيم‌هاي ليگ برتري در اختيار دارد.در كنار آنها بازيكناني مثل فريد كريمي، سينا عشوري و آگوستو سزار هم كمربند خط مياني تيم تبريزي را محكم‌تر مي‌كند.البته جدايي آندرانيك تيموريان قطعا براي تراكتورسازي اتفاق خوبي نبود و اينكه سزار بتواند جاي او را به خوبي پر كند، موضوعي است كه با شروع ليگ مشخص خواهد شد.

  • حمزه يونس، جانشين ادينهو

تراكتورسازي با اينكه لوسيانو ادينهو آقاي گل ايران را از دست داد، اما مسئولان اين باشگاه هفته گذشته يك خريد جنجالي انجام دادند؛ حمزه يونس مهاجم اهل كشور تونس.تعداي از هواداران تيفوسي تراكتور هم جمعه به غرب تهران آمده بودند تا اين بازيكن را از نزديك ببينند. او 16 آوريل1986 در المـنسـتير تونس به دنيا آمد. نخستين باشگاه حرفه‌اي‌اش اسپورتيف تونس بود كه در 3فصل حضور در اين تيم در ۱۳۵بازي، موفق به زدن ۴۶گل شد. او در تيم بعدي‌اش، ساحل (يوونتوس آفريقا) عملكردي فوق‌العاده داشت و توانست در ۲۲بازي ۱۸گل به‌ثمر برساند و خود را آماده حضور در تيم‌هاي اروپايي ببيند.يونس پس از يك سال راهي باشگاه رومانيايي پترولو پلوستي شد و در 2فصل موفق شد در ۵۲بازي ۳۴ گل به‌ثمر برساند. مقصد بعدي حمزه يونس، بوتف پلوديف بلغارستان بود. او در ژانويه سال۲۰۱۴ راهي اين تيم شد و پس از انجام ۱۷بازي و به ثمر رساندن ۷گل، چند‌ماه بعد به تيم لودوگورتس بلغارستان پيوست. حمزه يونس توانست در تيم لودوگورتس تجربه بازي در معتبرترين و جذاب‌ترين رقابت فوتبالي دنيا، يعني ليگ قهرمانان اروپا را به‌دست آورده و در برابر تيم‌هايي همچون رئال‌مادريد، ليورپول، زسكا صوفيه، بازل و استاوا بخارست فرصت بازي پيدا كند. نكته مهم اما شايعات مختلف در مورد مبلغ قرارداد اين بازيكن است.

تراكتورسازي در فصل نقل و انتقالات به‌دليل جذب بازيكنان سرباز هزينه چنداني نكرد و مي‌گويند براي جذب يونس، 2ميليون دلار (حدود 6 ميليارد تومان) هزينه كرده است.سعيد عباسي مديرعامل تراكتورسازي اما تمايل ندارد در مورد مبلغ قرارداد اين بازيكن صحبت كند، او به خبرنگار همشهري مي‌گويد: «دليلي ندارد در مورد مبلغ قرارداد او صحبت كنم. با يونس يك قرارداد ثابت امضا كرديم و مبلغ قرارداد او براساس تعداد گل، پاس گل، تأثيرگذاري و قهرماني تراكتور بيشتر مي‌شود.» هرچند عباسي در اين خصوص شفاف حرف نزد اما مي‌گويند يونس گران‌ترين بازيكن تاريخ ليگ برتر است.تراكتورسازي كارلوس كاردوسو را در پست دفاع مياني، يان رمزي استراليايي را در پست دفاع چپ و سزار را هم در پست هافبك دفاعي به خدمت گرفته و جذب اين سه بازيكن حدود 4/5ميليارد تومان براي اين تيم تبريزي هزينه داشته است.

کد خبر 302076

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha