همشهری آنلاین: در کل کشور حدود ۵۲/۴۷ درصد خانوارها تا پایان سال ۱۳۹۳ صاحب رایانه بوده اند و با ضریب نفوذ ۳۹/۳۵ درصدی، بالغ بر ۲۵ میلیون کاربر اینترنت در کشور وجود داشته است.

اینترنت

به گزارش ایسنا، بر اساس اطلاعاتی که درگاه پایش جامعه اطلاعاتی منتشر کرده برای دسترسی خانوارهای تهرانی به فاوا ضرایبی اعلام شده است.

بر این اساس در حال حاضر در استان تهران 69.2 درصد خانواده‌ها به رادیو و 99.3 درصد خانواده‌ها به تلویزیون دسترسی دارند.

نکته جالب اینکه دسترسی به تلفن ثابت از هر دوی این آمارها بالاتر بوده و با ضریب 99.6 درصد بیشترین میزان دسترسی تهرانی‌ها را در بر می‌گیرد.

همچنین بر اساس این آمار، تا پایان سال 93، 51.3 درصد از خانواده‌های تهرانی در محل سکونت خود به اینترنت دسترسی داشته و 58.9 درصد آنها نیز به رایانه دسترسی داشته‌اند.

از دیگر آمارهایی که در خصوص استفاده افراد از فاوا در استان تهران ارائه شده بحث استفاده از تلفن همراه است که این رقم در کل کشور به 61.5 درصد و در استان تهران به 71.2 درصد می‌رسد.

همچنین بنا بر اعلام این سایت به ترتیب استان‌های تهران، مازندران، سمنان، یزد و قم پنج استانی هستند که از نظر شاخص‌های توسعه فاوا در پنج رتبه نخست کشور قرار می‌گیرند اما به ترتیب استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی، کردستان، کرمان و کرمانشاه پنج استانی به شمار می روند که کمترین میزان توسعه در این زمینه را در سال‌های قبل شاهد بوده‌اند.

بر اساس گزارش های ارائه شده،در کل کشور حدود 52/47 درصد خانوارها تا پایان سال 1393 صاحب رایانه بوده اند و با ضریب نفوذ 39/35 درصدی، بالغ بر 25 میلیون کاربر اینترنت در کشور وجود داشته است.

در تعریف کاربر اینترنت نیز اینگونه عنوان شده که هر فرد که در سه ماه گذشته از اینترنت استفاده کرده، کاربر اینترنت به شمار می رود.

کد خبر 301969

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha