همشهری آنلاین: موضوع تاسیس پارک فناوری انرژی‌های نو و آب با همکاری یونسکو در نشستی که در دفتر معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو تشکیل شد، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

پارک فناوری انرژی‌های نو و آب با همکاری یونسکو تاسیس می‌شود

به گزارش ایسنا، در این نشست که سرپرست کمیسیون ملی یونسکو، رئیس دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران، رئیس مرکز انرژی و آب دانشگاه شریف، رئیس پژوهشگاه انرژی‌های نو، مدیرکل توسعه صادرات وزارت نیرو و مدیر عامل سازمان انرژی‌های نو ایران (سانا) حضور داشتند، در خصوص چگونگی تاسیس این پارک به منظور توسعه و ترویج انرژی‌های تجدیدپذیر و آب (بر اساس رویکرد نوین پیوند آب و انرژی) و فناوری‌های مرتبط با آن، ایجاد مرکز منطقه‌ای برای مشاوره و همکاری در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر و نیز استفاده از تجربه‌های بین‌المللی و انتقال دانش و فناوری در این عرصه بحث و تبادل نظر شد.

بر اساس این گزارش، علاوه بر اهداف فوق، پارک فناوری انرژی‌های نو و آب می‌تواند برای آموزش دانشجویان و انجام پروژه‌های تحقیقاتی و تبادل دانش و اطلاعات بین‌المللی نیز مورد استفاده قرار گیرد. قرار بر این است تا سایتی نمونه با هماهنگی دانشگاه صنعتی شریف، پژوهشگاه نیرو و سانا تعیین و انتخاب شود. دفتر منطقه‌ای یونسکو برای تاسیس این پارک، حمایت‌های کارشناسی و فنی را ارائه می‌کند.

کد خبر 301952

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha