«دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد»؛این حکایت آزمون استخدامی آموزش و پرورش است.

آزمون استخدامی

درحالي‌كه هزاران نفر منتظرند تا بدانند آزمون استخدامي 5هزار كارمند جديد اين وزارتخانه چه زماني برگزار مي‌شود تا براي شركت در آن برنامه‌ريزي كرده و آماده شوند، مسئولان آموزش و پرورش زمان دقيق اين آزمون را اعلام نمي‌كنند و تنها تأكيد مي‌كنند اين آزمون برگزار خواهد شد.

در آخرين تحولات حالا وزير آموزش و پرورش بي‌آنكه باز هم‌زمان برگزاري اين آزمون را اعلام كند، از واگذاري برگزاري آن به سازمان سنجش خبرداده است.در برابر مشاور عالي رئيس سازمان سنجش آموزش كشور اعلام كرده كه واگذاري اين آزمون به سازمان سنجش هنوز قطعي نشده است.به اين ترتيب سردرگمي درباره آزمون استخدامي بيشتر از گذشته شده است.كسي نمي‌داند اين آزمون چه زماني، با چه شرايطي، با حضور چند شركت‌كننده و براساس چه منابعي برگزار خواهد شد.مجري برگزاري آزمون، زمان اعلام نتايج و شيوه استخدام هم دست‌كم براي عموم اطلاع‌رساني نشده است، تنها نكته قطعي همچنان همين است كه اين آزمون برگزار خواهد شد.

علي اصغر فاني، وزير آموزش و پرورش در نشست مشترك شوراي معاونان و مديران كل استان‌ها، با اشاره به موضوع استيضاح و اينكه رأي اعتماد مجدد نمايندگان به او تكليفش را مضاعف كرده تا با قدرت مضاعف راه رفته را ادامه دهد، گفت: هماهنگي‌هاي لازم با سازمان سنجش و معاونت توسعه نيروي انساني رياست‌جمهوري صورت گرفته كه طي چند روز آينده شرايط و چگونگي آزمون استخدامي در سايت وزارتخانه منعكس خواهد شد.

  • قطعي نبودن واگذاري

اما ساعتي پس از اعلام اين خبر، مشاور عالي رئيس سازمان سنجش آموزش كشور در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس اعلام كرد: آموزش و پرورش مكاتباتي را با سازمان سنجش صورت داده است تا آزمون استخدامي آموزش و پرورش به اين سازمان واگذار شود اما هنوز اتفاقي در اين زمينه رخ نداده است. به اين ترتيب و با اعلام قطعي نبودن اين تصميم از سوي حسين توكلي، سردرگمي درباره اين آزمون بيشتر از گذشته شد. البته دكتر خدايي رئيس اين سازمان به همشهري مي‌گويد: «مكاتبه‌اي براي برگزاري آزمون با سازمان سنجش انجام شده است و جلسه هماهنگي شنبه برگزار مي‌شود.اين موضوع اصلا پيچيده نيست و آزمون استخدامي آموزش و پرورش آزموني است مثل ساير آزمون‌ها و بدون هيچ مشكلي برگزار خواهد شد.»

دكتر خدايي درباره اينكه سازمان سنجش براي اعلام نتايج اين آزمون چقدر زمان مي‌خواهد، توضيح مي‌دهد:«هنوز نمي‌توان اطلاعات دقيقي را اعلام كرد. زمان اعلام نتيجه به عواملي مانند تعداد شركت كننده، تعداد رشته‌هاي امتحاني، تعداد حوزه‌ها و... بستگي دارد.با صدور اطلاعيه اول سازمان سنجش درباره همه اين موارد توضيح داده خواهد شد.»

  • قطعي بودن برگزاري

درحالي‌كه چندي پيش خبرهايي درباره عدم‌برگزاري اين آزمون در تابستان مطرح شده و البته چندبار هم تكذيب شد، معاون توسعه مديريت و پشتيباني آموزش و پرورش نيز بر قطعي بودن برگزاري اين آزمون تأكيد كرد و گفت: «به‌زودي آگهي استخدام 5هزار نفر نيروي آموزش و پرورش اعلام مي‌شود.»

سيد محمد بطحايي با اعلام اينكه توزيع رشته و منطقه در آزمون استخدامي مشخص شده و تأكيد بر اينكه 1250نفر از اين 5هزار نفر براساس قانون از ميان شركت‌كنندگان ايثارگران خواهند بود، از اعلام جزئيات بيشتري درباره اين آزمون خود داري كرد.

اطلاع‌رساني محدود آموزش و پرورش درباره اين آزمون فرصت را براي سودجويي فرصت طلبان نيز فراهم كرده است.در برخي سايت‌هاي اينترنتي علاوه بر انتشار سؤالات بي‌ربط به‌عنوان نمونه سؤال‌هاي آزمون استخدامي، حتي شماره حساب براي واريز هزينه شركت در آزمون نيز اعلام شده است.علاوه بر اين برخي سودجويان با ارسال پيامك‌هاي تبليغاتي و تكرار اطلاعات مربوط به آزمون استخدامي آموزش و پرورش در سال89، در سايه عدم‌اطلاع‌رساني آموزش و پرورش، سود‌هاي قابل توجهي به جيب مي‌زنند.

  • 2هفته‌اي كه نيامده است

پايگاه جامع اطلاع‌رساني وزارت آموزش و پرورش 11خرداد‌ماه امسال با انتشار خبري به نقل از معاون توسعه مديريت و پشتيباني وزارت آموزش و پرورش نوشت:«ضوابط، جداول مواد و رشته‌هاي آزمون استخدامي آماده شده و بايد به تأييد سازمان مديريت برسد و پيش‌بيني مي‌كنيم حداقل تا 2هفته آينده اطلاعيه مربوط به استخدام را منتشر كنيم.» به اين ترتيب بايد تا 25خرداد اين اطلاعيه منتشر مي‌شد.حالا 40روز از آن 2هفته گذشته و هنوز اطلاعيه ثبت‌نام منتشر نشده است.

کد خبر 301919

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha