شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: افزایش قشر متوسط چین باعث تبدیل این کشور به بزرگترین بازار بستنی جهان شد

بستنی

به گزارش راديو بين‌المللی چين به نقل از روزنامه دیلی‌میل چاپ انگلیس، در حال حاضر چینی‌ها حدود یک سوم بستنی‌های تولید شده جهان را مصرف می‌کنند. تا سال 2014 میلادی، میزان کل فروش بستنی در چین به 11 میلیارد و 400 میلیون رسید که چین از این لحاظ از میزان فروش 11 میلیارد و 200 میلیون دلار در آمریکا بیشتر شده و در مقام نخست در جهان قرار دارد.

پیش بینی می‌شود میزان فروش بستنی در چین در سال جاری میلادی به 12 میلیارد و 600 میلیون دلار برسد. روزنامه دیلی‌میل در اشاره به علل پرفروش بودن بستنی در چین گزارش کرد جمعیت قشر متوسط چین که درآمد به نسبت خوبی دارند روز به روز افزایش یافته و از سوی دیگر، مردم کشورهای غرب به سلامت توجه بیشتری دارند.

یکی از موسسه مشاوره انگلیس با انتشار نتیجه تحقیقاتی خود اعلام کرد هزینه چینی‌ها برای خرید بستنی در مقایسه با پنج سال پیش 54 درصد افزایش یافت، اما هزینه آمریکایی‌ها در این زمینه تنها 6.6 درصد افزایش یافت. با این حال، آمریکایی‌ها از لحاظ مصرف سرانه همچنان در مقام نخست در جهان قرار دارند. به طوری که هر آمریکایی در سال حدود 18.4 لیتر بستنی مصرف می کند و این میزان بیش از 4 برابر مصرف سرانه در چین است.

کد خبر 301874

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha