جمعه ۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: مطالعات محققان آمریکایی نشان می‌دهد که پس از بروز عوامل خطر، احتمال توسعه آلزایمر در زنان بیشتر از مردان است و این بیماری در زنان پیشرفت بیشتری دارد.

به گزارش ایرنا به نقل از ساینس، این مطالعه نشان می‌دهد که مواردی مانند عمل جراحی و بیهوشی، عوامل خطر آلزایمر محسوب می‌شوند و احتمال اختلال عملکرد شناختی و کاهش اندازه مغز پس از این عوامل، در زنان بیشتر از مردان است؛ همچنین در ادامه این تحقیقات آمده است که پیشرفت بیماری در زنان شدیدتر است و عامل آن نیز ژن ApoE4 است.

بیماری پیش رونده آلزایمر شایع‌ترین نوع زوال عقل است که باعث اختلال در حافظه، تفکر و رفتار فرد می‌شود. این بیماری معمولا پس از 60 سالگی دیده می‌شود ولی دلیل آن همیشه کهولت سن نیست و عوامل ژنتیکی، سکته مغزی و شوک عاطفی نیز می‌تواند منجر به این بیماری شود.

علاوه بر کاهش حافظه، اختلال در گفتار و عدم توان انجام امور روزانه و اختلال در ریتم شبانه‌روزی بدن نیز از عوارض آلزایمر محسوب می‌شوند.

در آمریکا در هر 67 ثانیه، یک تن به آلزایمر مبتلا می‌شود و در حال حاضر بیش از 5.3 میلیون تن در آمریکا به این بیماری مبتلا هستند. آلزایمر ششمین عامل مرگ در آمریکا محسوب می‌شود.

پیش‌بینی می‌شود که تا سال 2050 میلادی، شمار مبتلایان به آلزایمر به 14 میلیون تن برسد. در حال حاضر هیچ درمانی برای جلوگیری از توسعه بیماری وجود ندارد.

نتایج این تحقیقات در کنفرانس بین‌المللی انجمن آلزایمر سال 2015 میلادی ارایه شد.

کد خبر 301858

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha