مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۸ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۶:۲۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: طرحی در راه است که تا در قبال دریافت زباله خشک خانگی، کارت اعتباری، لوازم التحریر و وسایل بازی به شهروندان واگذار شود

معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه 22 گفت: بزودی در قالب طرحی در قبال دریافت زباله خشک خانگی، کارت اعتباری، لوازم التحریر و وسایل بازی به شهروندان واگذار می‌شود.

به گزارش سما به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه22، در راستای مدیریت پسماندهای خانگی و اجرای طرح تفکیک زباله از مبداء، برای نخستین بار، مابه ازای دریافت زباله خشک، کارت اعتباری قابل شارژ، لوازم التحریر و اسباب بازی از جمله توپ واگذار می‌شود.

معاون امور شهری و فضای سبز منطقه با بیان این مطلب که این طرح بطور آزمایشی در شهرک دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود، افزود: شهروندان این شهرک می‌توانند زباله‌های خشک خود را به نماینده مجری طرح که در ورودی شهرک مستقر شده واگذار و در قبال آن، کارت اعتباری یکی از بانک‌های خصوصی را که قابلیت شارژ دارد، دریافت کنند.

30 درصد زباله‌های تولیدی در تهران، زباله خشک می‌باشد که شامل کاغذ، مقوا، ظروف پلاستیک یکبار مصرف، نان خشک، آهن و ... می‌باشد.

مهندس انوری معاون حوزه امور شهری و فضای سبز منطقه22 در این خصوص تاکید کرد و گفت: این طرح به تدریج در سایر نقاط منطقه اجرا می‌شود.

وی در ادامه از اجرای طرح آموزش تولید کمپوست خانگی خبر داد و افزود: همزمان با اجرای طرح واگذاری کارت اعتباری در قبال زباله‌های خشک خانگی و واحدهای صنفی و در راستای مدیریت بازیافت پسماندها، کلینیک گل و گیاه شهرداری منطقه 22، دوره آموزشی تولید کمپوست خانگی را اجرا می‌کند [چطور در خانه کمپوست تولید کنیم؟] و شهروندان علاقمند می‌توانند به‌طور رایگان از این دوره‌ها بهره‌مند شوند.

کد خبر 30172

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز