چهارشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۴
۰ نفر

این وضعیت کنونی فدراسیون فوتبال است؛ با اینکه کمتر از ۱۰روز دیگر لیگ برتر فوتبال ایران برگزار می‌شود، هنوز تکلیف یکی از تیم‌ها برای صعودبه لیگ برتر یا سقوط به دسته پایین‌تر معلوم نیست؛ چه آنکه فدراسیون فوتبال رأی کمیته استیناف را که حدود ۲۰روز پیش صادر شده بود، بایکوت کرده و دوباره برای بالاترین مرجع قضایی فوتبال کمیته بررسی تشکیل داده است.

 ابهامات اعلام رأی پیکان و راه‌آهن

  جالب اينجاست كه برخي رسانه‌ها اخباري را منتشر كرده‌اند كه كميته استيناف رأي خود را داده است و بر همين اساس پيكان به ليگ برتر صعود خواهد كرد و همانند رأي گذشته، راه‌آهن سقوط مي‌كند. ايسنا ديروز بار ديگر اين خبر را نشر داد. اين خبرگزاري به نقل از يك عضو كميته استيناف كه نامش اعلام نشده است، از صدور رأي اين كميته بر همان اساس گذشته خبر داده بود. اين مسئله اما با واكنش فدراسيون فوتبال همراه بود. سايت فدراسيون فوتبال در واكنش به خبر ايسنا نوشت: «با توجه به خبر منتشرشده توسط يكي از خبرگزاري‌ها درخصوص اعلام رأي نهايي كميته استيناف، روابط‌عمومي فدراسيون اعلام كرد كه كميته استيناف تاكنون رأي نهايي خود را در اين‌باره اعلام نكرده و اخبار منتشرشده در اين خصوص كذب است. بر همين اساس هرگونه گمانه‌زني درباره رأي نهايي مورد تأييد نيست و رأي نهايي در نخستين فرصت به‌طور رسمي از طريق سايت رسمي فدراسيون منتشر خواهد شد.»

از سوي ديگر اما صحبت‌هاي علي كفاشيان رئيس فدراسيون فوتبال در نوع خودش جالب توجه است. وي در مورد رأي كميته استيناف درباره تيم‌هاي راه‌آهن و پيكان مي گويد: هنوز هيچ‌چيز مشخص نيست و داريم مدارك را بررسي مي‌كنيم. قرار بود كميته استيناف رأي قطعي را صادر كند كه نشد؛ چرا كه يك سري مستندات جديدي به‌دست آورده‌ايم كه براي تجديدنظر در دست رسيدگي است و همچنان منتظر رأي كميته استيناف هستيم. وي در پاسخ به اينكه آيا با توجه به زمان كمي كه به شروع ليگ مانده براي صدور اين رأي دير نشده است، گفت: رأي بايد عادلانه صادر شود و براي عادلانه صادر شدن رأي‌ها بايد مستندات‌ جديدمان را بررسي كنيم. تاريخ مشخصي را نمي‌توانم اعلام كنم. تا الان چندبار تاريخ گفته شده ولي به آن عمل نشده است و بايد صبر كنيم‌ از كميته استيناف خواسته‌ايم كه زودتر تكليف را مشخص كند. در كميته انضباطي و استيناف اجماع وجود ندارد و اين اجماع بايد در فدراسيون به‌وجود بيايد. اگر برنامه‌اي كه براي سازمان ليگ درنظر گرفته‌ايم تأخير كوچكي داشته باشد به مشكلاتي برمي‌خوريم و نمي‌توانيم ليگ را به تأخير بيندازيم.

وي در پاسخ به اينكه آيا زنداني‌بودن مالك سابق باشگاه راه‌آهن در رأي كميته استيناف تأثير دارد يا خير، گفت: «خير، هيچ تأثيري ندارد. البته ايشان مالك سابق آن باشگاه بودند و آنها به نوبه‌خود حق دارند از منافع خود دفاع كنند.»

آيا در پس عدم‌اعلام رأي كميته استيناف مسائل خارج از عرف فوتبالي نهفته است و اگر چنين نيست پس چرا فدراسيون فوتبال با تأخير خود بر ابهامات موجود مي‌افزايد؟

کد خبر 301693

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha