همشهری آنلاین: مسوول معراج شهدای مرکز از اعلام قطعی نتایج تشخیص هویت شهدای خط شکن و غواص خبر داد و گفت: تا دو هفته دیگر آمار نتایج و تا ۲۰ مرداد ماه نتیجه قطعی احراز هویت شهدای غواص مشخص می شود.

تشییع

به گزارش ایرنا از پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی تفحص شهدا، سرهنگ پاسدار ابراهیم رنگین درمورد نتایج تشخیص هویت شهدای خط شکن و غواص افزود: بررسی و آزمایش های تشخیص هویت تا به امروز به نتیجه کامل نرسیده و زمانیکه کامل شود، بطور حتم اطلاع رسانی می کنیم.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه به نتیجه قطعی نرسیده ایم، نمی توانیم درباره تعداد شهدایی که احراز هویت شده اند، آمار دقیق دهیم، البته تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا شهدای بیشتری شناسایی شوند.

رنگین با بیان اینکه تا دو هفته دیگر، آمار نتایج احراز هویت شهدای غواص مشخص می شود، تصریح کرد: نتیجه قطعی در 20 مرداد ماه اعلام می شود که چه تعداد شهید گمنام و چه تعداد شناسایی شده اند.

چندی پیش پیکرهای مطهر 270 شهید دفاع مقدس از طریق مرز شلمچه به میهن اسلامی انتقال یافت که این شهدا با تلاش کمیته جستجوی مفقودین در عملیات تفحص در جنوب عراق فاو، ابوفلوس، شلمچه، مجنون و زبیدات کشف شدند.

از این تعداد، 175 نفر شهدای غواص بودند که اجساد مطهر آنان با دستان بسته در یک گور دستجمعی در منطقه ابوفلوس عراق کشف شد.

پیکر مطهر این شهدا 26 خرداد ماه با استقبال بی نظیر مردم در تهران تشییع شد.

کد خبر 301638

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha