یک استاد بین‌المللی علوم ارتباطات با تقدیر از فعالیت‌های صورت گرفته در تهران گفت: تهران می‌تواند خود را به‌عنوان یک گنج ناشناخته در عرصه تعاملات بین‌المللی بازیابی کند.

پروفسور كريستوفر گالووِي (Christopher j. Golloway)، استاد علوم ارتباطات دانشگاه مسي (Massey) شهر اوكلند در كشور نيوزلند، در بازديد از مؤسسه همشهري گفت: تهران به‌عنوان شهري امن و مطمئن مي‌تواند ميزبان گردشگران و مهمانان بسياري از كشورهاي مختلف جهان باشد.

وي با اشاره به اينكه تاكنون 6بار به تهران سفر كرده است، گفت: كساني كه خارج از ايران هستند اطلاع ندارند كه تهران به‌خاطر داشتن موزه‌ها و بوستان‌هاي بسيار زيبا شهري ويژه و شاخص است. اين استاد ارتباطات بين‌الملل دانشگاه مسي نيوزيلند در ادامه افزود: با وجود اينكه ميزان جمعيت و تعداد خودروهاي تهران هر روز بيشتر مي‌شود اما وضعيت ترافيك آن رو به بهبود است و هر بار كه به اين كلانشهر سفر مي‌كنم، جريان ترافيك در آن از سفر قبلي‌ام روان‌تر مي‌شود.

پروفسور كريستوفر گالووِي افزود: علاوه بر ترافيك روان، مردم بي‌نهايت عالي و بسيار مهربان، بوستان‌ها و پارك‌هاي سرسبز و همچنين پاكيزگي، تميزي و زيبايي شهر از ديگر ويژگي‌هاي مثبت تهران است. اين استاد بين‌المللي با طرح اين پرسش كه چرا شما در تهران براي استفاده از وسايل نقليه شخصي ماليات وضع نمي‌كنيد؟ گفت: استفاده‌كنندگان از خودروهاي شخصي، علاوه بر اينكه باعث ترافيك مي‌شوند، با مصرف سوخت بيشتر به تشديد آلودگي هوا نيز دامن مي‌زنند و با وضع ماليات براي اين گروه از شهروندان به نفع شهرونداني كه از وسايل نقليه عمومي استفاده مي‌كنند، درآمد حاصل از اين ماليات مي‌تواند در جهت توسعه حمل‌ونقل عمومي هزينه شود.

پروفسور گالووِي با تأكيد بر اينكه تهران امروز را حتي با پيشرفته‌ترين كلانشهرهاي جهان مي‌توان مورد مقايسه قرار داد، تصريح كرد: درصورتي كه نگاهمان به شهرمان منفي است، بايد ويژگي‌هاي خوب و زيبايي‌هاي آن و به قول ايراني‌ها نيمه پر ليوان را ببينيم.

کد خبر 301379

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha