همشهری آنلاین: دانش‌آموزان ایران در المپیاد جهانی ریاضی موفق به کسب ۳ طلا، ۲ نقره و یک برنز و در المپیاد فیزیک موفق به کسب ۲ طلا و ۳ نقره شدند.

olympiad

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس،‌ چهل و ششمین المپیاد جهانی فیزیک از 14 الی 21 تیر ماه در شهر بمبئی هندوستان برگزار شد و دانش‌آموزان ایرانی موفق شدند 2 مدال طلا و 3 مدال نقره این دوره از مسابقات را به دست آورند.

محمدحسین دارستانی فراهانی و علی شیرالی مدال طلا و علی فتحی، محمدعلی خادم سهی و محمدجواد طباطبایی یزدی مدال نقره را کسب کردند و تیم ایران بین 86 کشور شرکت کننده بعد از چین، تایوان، آمریکا، روسیه، کره جنوبی، هنگ کنگ و ویتنام، مقام هشتم را از آن خود کرد.

همچنین پنجاه و ششمین المپیاد جهانی ریاضی با شرکت 104 کشور از 13 تا 25 تیرماه در شهر چیانگ مای تایلند برگزار شد و دانش‌آموزان ایرانی توانستند 3 مدال طلا، 2 نقره و یک برنز کسب کنند.

در این مسابقات علی صیادی، آریا حلاوتی و مجتبی زارع بیدکی به مدال طلا، امین بهجتی و فربد اکباتانی به مدال نقره و علی دائی نبی به مدال برنز این دوره از المپیاد دست یافتند.

تیم ایران با کسب 145 نمره پس از کشورهای آمریکا، چین، کره جنوبی، کره شمالی، ویتنام و استرالیا در رده هفتم قرار گرفت و کشورهای صاحب نام این عرصه همچون مجارستان، انگلستان، آلمان و هلند به ترتیب در رتبه‌های بیستم، بیست و دوم، بیست و هفتم و چهل و سوم قرار گرفتند.

به گزارش فارس، بیست و ششمین المپیاد جهانی زیست شناسی از 21 تا 28 تیر ماه در شهر آرهاوس دانمارک در حال برگزاری است و دانش‌آموزان ایرانی در این دوره از مسابقات حضور دارند.

تیم ملی المپیاد شیمی ایرانی 20 الی 29 جولای 2015 مطابق با 29 تیر لغایت 7 مرداد به مسابقات جهانی المپیاد شیمی در کشور آذربایجان شهر باکو اعزام می‌شود.

اعضای تیم ملی کامپیوتر نیز 26 جولای لغایت 2 آکست 2015 مطابق با 4 الی 11 مرداد به مسابقات جهانی کامپیوتر در قزاقستان شهر آلماتی اعزام می‌شوند.

همچنین تیم ملی نجوم و اخترفیزیک جمهوری اسلامی ایران نیز 26 جولای الی 4 آگوست 2015 مطابق با 4 الی 13 مرداد 94، به کشور اندونزی در شهر جاوه مرکزی برای شرکت در مسابقات جهانی اعزام می‌شود.

کد خبر 301336

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha