همشهری آنلاین: بیش از ۱۰۰ سفیر و دیپلمات پیشین آمریکایی با ارسال نامه ای به باراک اوباما رئیس جمهوری این کشور توافق هسته‌ای با ایران را نقطه عطفی دانسته و از کنگره خواستند آن را تصویب کند.

ایران - آمریکا

ایرنا نوشت: به نوشته روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز، دیپلمات‌های پیشین آمریکایی در این نامه نوشته‌اند: بدون این توافق جامع که بعد از مدت‌ها مذاکره به دست آمده است، خطرهای امنیتی پیش روی آمریکا و متحدانش در منطقه بسیار زیاد بود.

آنها افزوده‌اند: این توافق شایسته حمایت کنگره است و اکنون کنگره فرصت دارد تا نشان دهد می‌تواند در این زمینه اقدام کند.

در حالیکه ایران و گروه 1+5 بعد از نزدیک به 22 ماه مذاکره و 18 روز گفت وگوهای پی در پی در وین، سرانجام 23 تیر (13 ‍ژوئن) توانستند در وین به جمع بندی مذاکرات دست یابند، کاخ سفید عصر پنج شنبه از دیدار اوباما با عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان امروز (جمعه) دیدار کند.

از جمله امضا کنندگان این نامه می‌توان به ریچارد بوچر سخنگوی چند وزیر امور خارجه آمریکا، رایان کروکر سفیر پیشین آمریکا در افغانستان، عراق، سوریه، پاکستان و لبنان در دوران ریاست جمهوری جرج بوش و بیل کلینتون اشاره کرد.

نیکلاس برنز قائم مقام پیشین وزیر امور خارجه آمریکا و دانیل کورتزر سفیر پشین آمریکا در مصر نیز این نامه را امضا کرده‌اند.

کد خبر 301282

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha