همشهری آنلاین: کارشناس سازمان هواشناسی از کاهش دما در استان‌های شمالی کشور خبر داد و گفت: تهران نیز تا روز دوشنبه روند کاهش دما را در پیش می‌گیرد.

weather

امین حسین نقشینه در گفتگوی تلفنی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، گفت: انتظار داریم

در ساعات آینده در سواحل دریای خزر، استان‌های شمال غرب، همچنین ارتفاعات زاگرس مرکزی افزایش ابر و بارش‌های پراکنده باران آغاز شود.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: همچنین جمعه و شنبه استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، سواحل جنوبی دریای خزر، گیلان، مازندران، ارتفاعات البرز و برخی مناطق شمال شرق کشور بارندگی خواهند داشت. شدت بارش‌ها فردا جمعه در استان‌های اردبیل، گیلان و شمال آذربایجان غربی و شمال آذربایجان غربی شرقی خواهد بود.

وی با بیان اینکه برای روز شنبه شدت بارش‌ها در سواحل دریای خزر پیش بینی شده است ، افزود: از روز جمعه تا اواسط هفته آینده به دلیل نفوذ جریانات شمالی در کشور، از دمای هوا در استان‌های نوار شمالی کشور به طور محسوسی کاسته می‌شود. ضمن این‌که بعد از ظهر جمعه تا اواسط هفته آینده دریای خزر مواج خواهد بود.

نقشینه درباره وضع استان‌های شرقی کشور نیز گفت: در بخش‌های شرق و شمال شرق کشور در سه روز آینده پدیده وزش باد سبب گرد و خاک، کاهش دید افقی و کیفیت هوا خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی درباره هوای تهران در روزهای آینده گفت : برای تهران روی ارتفاعات در ساعات بعد از ظهر رشد ابر را شاهد خواهیم بود و روز شنبه علاوه بر افزایش ابر بر روی ارتفاعات بارش‌های پراکنده را نیز پیش‌بینی می‌کنیم.

نقشینه با بیان اینکه تهران نیز تا روز دوشنبه روند کاهش دما را در پیش می‌گیرد ، اظهار داشت: انتظار داریم روزهای یکشنبه و دوشنبه تهران هم رگبار باران داشته باشد.

کد خبر 301241

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha