همشهری آنلاین: نحوه آمارگیری جدید در لیگ بسکتبال آمریکا (NBA) یکی از اتفاقات خوب برای ارسلان کاظمی فوروارد تیم ملی بسکتبال ایران به شمار میرود.

arsalan kazemi

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ حضور ارسلان کاظمی ملی پوش بسکتبال ایران در لیگ تابستانی NBA مورد توجه رسانه های آمریکایی قرار گرفته است.

کاظمی در 3 دیدار با پیراهن تیم فیلادلفیا سونی سیکسرز مقابل تیم های لس آنجلس لیکرز،‌ بوستون سلتیکز و نیویورک نیکز به میدان رفت و در این مدت شانس های این بازیکن برای ورود به لیگ NBA با توجه به مسابقات مزبور سنجیده شد.

فوروارد تیم ملی بسکتبال ایران در ترکیب تیم 15 نفره فیلادلفیا جای گرفته است که در مجموع هفت بازیکن زیر حلقه دارد. جهیل اوکافور،‌ نرلنز نوئل،‌ فورکان الدمیه، جوئل امبید، ‌جیسون تامپسون،‌کارل لندی و ریچارد هولمز بازیکنانی هستند که در تیم فیلادلفیا شانس انتخاب دارند.

هر چند 3 بازیکن در این جمع مصدوم هستند اما سایت philly.com اعتقاد دارد،‌ ارسلان کاظمی با مصدومیت این بازیکنان هم کار سختی برای ورود به ترکیب تیم فیلادلفیا در لیگ NBA دارد.

تحلیل چند سال اخیر از بازی ارسلان کاظمی در آمریکا به یک کلیشه خلاصه شده است ارسلان سرعت و شوت مناسب برای بازی در پست 3 فوروارد کوچک را ندارد و از طرفی سایز کوچکی برای بازی در پست 4 فوروارد قدرتی دارد. ضمن اینکه کاظمی دفاع خوبی دارد اما توانایی های وی در حمله محدود است.

  • آمار به نفع کاظمی

بخش مربوط به تیم بسکتبال فیلادلفیا در سایت رسمی NBA در تحلیل مربوط به بازی ارسلان کاظمی به یک شاخص آماری جدید در NBA اشاره کرد که در لیگ تابستانی مورد استفاده قرار می گیرد.


"نمره جنگندگی" بازیکنان آمار جدیدی است که براساس دفاع مقابل پرتاب های 2 امتیازی و 3 امتیازی،‌ گرفتن خطای شارژ و فشار دفاعی سنجیده می شود.

این شاخص آماری در برگه های رسمی آمار دیده نمی شود اما مربیان براساس تعاریف خود در تمرینات یا در جریان لیگ تابستانی از آن استفاده می کنند.

جنگندگی بازیکنان برای سنجش قدرت دفاعی بازیکنان کاربرد بالایی دارد به همین دلیل ارسلان کاظمی که معمولا به خاطر جنگندگی خود در زمین مورد تحسین قرار می گیرد،‌ سود زیادی از این آمار می برد.

نمره جنگندگی کاظمی در بازی 4/10 است که دو برابر نمره نفر دوم تیم یعنی لانگستون گالوی با 2/05 به شمار می‌رود.

  • نظر سرمربی فیلادلفیا در مورد ملی پوش ایرانی


ارسلان کاظمی در یارکشی درفت دو سال قبل NBA به تیم فیلادلفیا سونی سیکسرز پیوست اما با توجه به سیاست های این تیم در سال اول به ایران بازگشت و در تیم پتروشیمی بندرامام به قهرمانی رسید.

وی بعد از شرکت در جام جهانی اسپانیا هم به لیگ چین رفت تا امسال برای سومین فصل پیاپی در انتظار شانس های خود برای ورود به NBA باشد.

لوید پیرس سرمربی فیلادلفیا در لیگ تابستانی صحبت های امیدبخشی را در مورد کاظمی مطرح کرد و گفت: ارسلان بازیکنی رقابتگر و با انر‍ژی است. هر سطحی از بسکتبال به بازیکنی مانند ارسلان نیاز دارد.

با این شرایط باید دید ملی پوش بسکتبال ایران با دو طیف نقدهای مثبت و منفی در این فصل به رویای NBA دست پیدا می کند یا نه؟

کد خبر 301239

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha