همشهری آنلاین: مقامات هند اعلام کردند، روز چهارشنبه در تبادل آتش میان سربازان ارتش این کشور و پاکستان در منطقه مورد مناقشه کشمیر، یک نفر کشته و دست کم چهار تن دیگر زخمی شدند.

بالا گرفتن درگیری میان نیروهای هند و پاکستان در کشمیر

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دی. پارخ، یک افسر بلندپایه نیروی امنیت مرزی هند اعلام کرد: امروز سربازان مرزبانی پاکستان ابتدا به سوی یک سرباز شبه نظامی در یک پست مرزبانی در منطقه "پارگوال" تیراندازی کردند.

وی تصریح کرد: پس از آنکه سربازان هندی تلاش کردند تا این سرباز را که شدیدا زخمی شده بود از محل خارج کنند مجددا هدف آتش شدید طرف پاکستانی قرار گرفته و دست به تلافی‌جویی زدند.

پارخ اظهار داشت: سربازان پاکستانی به شلیک گلوله‌های خمپاره سنگین پرداختند و در اثر آتش آنها یک زن کشته شده و سه غیرنظامی دیگر هنگامی که یکی از گلوله‌های خمپاره در نزدیکی روستایی در مرز منفجر شد زخمی شدند.

وی این اقدام پاکستان را "نقض فاحش و تحریک نشده آتش بس" خواند.

با این حال مقامات پاکستان نیز هند را متهم به استفاده از آتش بدون تحریک در این حادثه کردند. نیروی تکاوران پاکستان که یک نیروی شبه‌نظامی امنیت مرزی است در بیانیه‌ای گفت: نیروهای مرزبانی پاسخی مناسب به آتش نیروهای هندی دادند.

دو طرف تا اواخر بعدازظهر امروز اعلام کردند که درگیری‌ها همچنان در جریان هستند.

حادثه امروز چند روز پس از آن رخ می‌دهد که نواز شریف، نخست وزیر پاکستان درحاشیه اجلاس سازمان همکاری شانگهای در خاک روسیه با نارندرا مودی،‌ همتای هندی خود دیدار کرد.

کد خبر 301198

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha