چهارشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر نیرو از توافق با کارخانجات و کشاورزان برای کاهش مصرف برق در ساعات اوج مصرف خبر داد و گفت: براساس این توافق کشاورزان در ۴ ساعت میانی روز برق مصرف نخواهند کرد و به ازای آن در ۲۰ ساعت شبانه روز برق مجانی خواهد بود.

چیت‌چیان

به گزارش ایرنا، حمید چیت چیان در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: در سال جاری به منظور کاهش مصرف برق تعاملی با کشاورزان و کارخانجات صورت گرفت که مصرف برق را در ساعات پیک (اوج مصرف) کاهش دهند.

وی یادآور شد: قراردادی با کشاورزان منعقد شده که در 4 ساعت میانی روز از مصرف برق جلوگیری کنند و در عوض در 20 ساعت بقیه شبانه روز برق برای آنها مجانی باشد.

وی ادامه داد: فصل گرما اوج مصرف برق و آب است به گونه‌ای که در شنبه گذشته (20 تير) مصرف برق از 50 هزار و 200 مگاوات عبور کرد که این عدد 2 هزار مگاوات بیش از زمان مشابه در سال گذشته بود.

وی ادامه داد: کشور اوج مصرف را با موفقیت پشت سر گذاشت اما در مورد بیشتر شدن مصرف برق اطمینان نداریم و اگر هوا گرم تر شود مصرف برق بالاتر هم می رود.

چیت چیان از مردم خواست در این روزهای گرم سال در مصرف آب و برق مراعات و مصارف غیره ضروری را حذف کنند؛ به ویژه از ساعت 12 تا 16 حتی اگر می‌توانند به مقدار یک لامپ غیرضروری مصرف خود را کاهش داده و صنعت برق را کمک کنند.

وزیر نیرو در مورد شرایط آبی کشور نیز گفت: در کشور شرایط سختی داریم اما تلاش می‌کنیم که به هیچ وجه جیره‌بندی اعمال نشود، چنانچه تاکنون نیز جیره بندی در کشور اعمال نشده است.

چیت چیان خاطرنشان کرد: در استان هرمزگان امسال 65 درصد کاهش بارندگی نسبت به سال های قبل داشتیم و در بوشهر و خوزستان نیز میزان بارندگی 45 درصد کاهش یافت و علاوه بر آن در استان گلستان نیز با کاهش بارندگی روبه رو بودیم.

کد خبر 301194

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha