چهارشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۰
۰ نفر

با پیداشدن بخشی از قطعات بالگرد ناپدیدشده شرکت نفت فلات قاره در آب‌های خلیج‌فارس، سقوط این بالگرد قطعی شد.

falatgharreh

شامگاه دوشنبه 22تيرماه، وقتي يكي از كاركنان شركت نفت فلات قاره ايران در سكوي ابوذر در منطقه خارگ دچار بيماري شد، قرار شد او را با يك فروند بالگرد آگوستا متعلق به شركت هلي‌كوپتري تارا كه در اجاره شركت نفت فلات قاره ايران بود به بوشهر منتقل كنند. ساعت 22:10 اين بالگرد با 4سرنشين شامل بيماري كه اهل اهواز بود و همراه وي به نام‌هاي خورشيد حسيني و رسول شجرات و همچنين خلبان و كمك خلبان به نام‌هاي علي عزتي و صفر پايخوان از سكوي نفتي برخاست و پس از 10دقيقه خلبان با بوشهر ارتباط برقرار و اعلام كرد تا 20دقيقه ديگر نقطه بعدي را اعلام خواهد كرد اما بعد از آن ناپديد شد.

همزمان با ناپديدشدن بالگرد ستاد بحران تشكيل و گروه‌هاي مختلف عملياتي از خارگ و بوشهر وارد عمل شدند، 16فروند شناور و 2فروند بالگرد نيروي دريايي و شركت نفت فلات قاره، عمليات جست‌وجو را شروع كردند. اين عمليات ادامه داشت تا اينكه در 15مايلي سكوي ابوذر تعدادي از قطعات بالگرد ناپديد شده ازجمله يك كسپول هوا، 2صندلي بالگرد و جليقه نجات توسط يكي از شناورها پيدا و مشخص شد كه اين بالگرد كه فاقد جعبه سياه است سقوط كرده است.

در همين حال فرماندار بوشهر اعلام كرد: هم‌اكنون تيم‌هاي نجات ازجمله ۳ غواص براي يافتن سرنشينان بالگرد در حال جست‌وجو در اعماق 37متري خليج‌فارس هستند و گفته مي‌شود شانس زنده بودن 4سرنشين بالگرد زير يك‌درصد است.

کد خبر 301101

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha