همشهری آنلاین: بخشدار جزیره خارک گفت: یک فروند بالگرد شرکت فلات قاره با چهار سرنشین پس از ۱۰ دقیقه پرواز از سکوی نفتی ابوذر در خلیج فارس از صفحه رادار ناپدید شد.

radar

عسکر زارعی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: بالگرد یادشده برای انتقال یک بیمار به بوشهر در ساعت 22 و 10 دقیقه دوشنبه شب از سکوی نفتی یادشده به پرواز درآمده بود که پس از طی 20 مایل از طول مسیر 70مایلی تا بوشهر بدون هیچ گونه حالت اضطرار از رادار پایگاه پدافند هوایی خارک و رادار شناورهای نیروهای دریایی مستقر در خلیج فارس خارج و هیچ ارتباطی نیز برقرار نشده است.

وی یادآورشد: سرنشینان این بالگرد شامل دو نفر خلبان، یک نفر بیمار و یک نفر همراه بوده است.

بخشدار جزیره خارک اضافه کرد: پس از اطلاع این موضوع کمیته مدیریت بحران جزیره خارک تشکیل شد و 9 اکیپ شامل شناورهای ناجی اداره بنادر و دریانوردی، فلات قاره، نیروهای دریایی سپاه و ارتش و مرزبانی برای گشت در دریا بر اساس مختصات دریافت شده از رادار اعزام شدند.

زارعی ادامه داد: باتوجه به فقدان بالگرد شب پر مجهز به نورافکن در استان بوشهر با روشن شدن هوا برای گشت هوایی نیز بالگرد به منطقه اعزام شده است اما تاکنون هیچ اثری از بالگرد ناپدید شده از صفحه رادار یافته نشده است.

وی بااشاره به اینکه عمق آب دریا در محدوده یادشده 40 متر است گفت: احتمال اینکه بالگرد یادشده پس از نقص فنی سیستم برقی غرق شده باشد وجود دارد.

بخشدار جزیره خارک اضافه کرد: هرچند غواصان نیز برای یافتن اثری از لاشه بالگرد یا سرنشینان آن به منطقه اعزام شده است اما هنوز تلاش های آنها نیز ثمر بخش نبوده است.

وی گفت: براساس اطلاعات موجود در صفحه رادار بالگرد یادشده با سرعت 110 نات باید مسیر سکوی نفتی ابوذر تا بوشهر را 40 دقیقه طی می کرده است.

کد خبر 301005

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha