طرح بی‌سابقه ۲۸۱نماینده مجلس در حمایت از افراد نیازمند ازکارافتاده که مدتی قبل تقدیم هیأت رئیسه شده بود، پس از تعطیلات عید سعید فطر و با اعلام وصول از سوی هیأت رئیسه مجلس در دستور کار نمایندگان قرار می‌گیرد.

طرح حمایت از ۶ میلیون نفر

حسينعلي حاجي دليكاني عضو كميسيون برنامه و بودجه با اعلام اين خبر به همشهري گفت:«پس از تقديم طرح به هيأت رئيسه مجلس، مسير اداري لازم طي و اين طرح در اداره قوانين بررسي شده است. ويراستاري و ديگر كارهاي لازم نيز انجام شده و هم‌اكنون طرح آماده چاپ است كه ان‌شاءالله پس از تعطيلات عيد سعيد فطر و با نظر هيأت رئيسه اعلام وصول خواهد شد. پس از آن نيز مطابق آيين‌نامه داخلي مجلس روال لازم طي خواهد شد و با توجه به اينكه تعداد بي‌سابقه‌اي از نمايندگان اين طرح را امضا كرده‌اند، در نخستين فرصت كليات آن تصويب خواهد شد تا پس از تغييرات كارشناسي بيشتر نهايي شود.»

  • استقبال در كميسيون اجتماعي

همزمان يك عضو كميسيون اجتماعي مجلس نيز با اعلام اينكه اين طرح پس از اعلام وصول براي بررسي بيشتر به اين كميسيون ارجاع خواهد شد، به همشهري گفت: «همانطور كه اكثريت نمايندگان مجلس اين طرح را امضا كرده‌اند و 281امضا يك ركورد در اين زمينه محسوب مي‌شود، در كميسيون اجتماعي نيز اعضاي محترم موافق اين طرح هستند و براي تسريع در تصويب آن كمك خواهند كرد.»

محمد اسماعيل سعيدي با تأكيد بر اهميت بالاي اين طرح افزود:« پيشنهاددهندگان اين طرح مطالعات زيادي انجام داده‌اند و براساس ديدگاه‌هاي علمي و مشورت با كارشناسان آن را تدوين كرده‌اند. البته كميسيون اجتماعي مجلس جزئيات طرح را به دقت بررسي و درباره آن اعلام نظر مي‌كند. به اين ترتيب ممكن است مثل هر مورد ديگري، اين طرح نيز همراه با تغييراتي باشد اما كليات موضوع مورد تأييد اعضا و نمايندگان است.»

دبير اول كميسيون اجتماعي مجلس با بيان اينكه با تصويب اين طرح بخش قابل توجهي از مشكلاتي كه اقشار آسيب‌پذير دارند، حل خواهد شد، گفت: «هرچند ممكن است در بررسي‌ها عدد 6ميليون نفر تغيير كند و كمتر يا حتي بيشتر شود اما به هر حال عدد كمي نيست.عده زيادي از مردم به سختي زندگي‌شان را اداره مي‌كنند و توانايي‌اي هم براي تأمين آن ندارند، چرا كه اصلا امكان كاركردن براي آنها فراهم نيست و بيمار يا سالمند هستند. زندگي اين افراد واقعيت تلخ جامعه ماست و مسئولان نظام بايد هرطور شده اين مشكل را كنند.»

وي با تأكيد بر اينكه وكلاي ملت به‌سادگي و بي‌تفاوت از كنار اين افراد و مشكلات آنها عبور نخواهند كرد، افزود: «خيلي اميدوار بوديم كه اين طرح در‌ماه مبارك رمضان در مجلس مطرح شود چون اين‌ماه فرصت طلايي براي پيگيري چنين مواردي است. اما تعطيلات مجلس و البته لزوم انجام مراحل قانوني چنين اجازه‌اي را نداد. البته براي كار خير هرگز دير نيست و به لطف خدا به‌زودي اين طرح در مجلس تصويب مي‌شود تا باقيات‌الصالحات نمايندگان اين دوره باشد.»

سعيدي در پاسخ به اين نكته كه شما اين طرح را باقيات‌الصالحات نمايندگان مي‌دانيد اما عده‌اي مي‌گويند يك طرح تبليغاتي براي دور بعد يا طرحي سياسي براي تحميل بار مالي به دولت است، گفت:«معتقدم عده‌اي هر موضوع بسيار حساس و مهمي را كه بخواهند مسكوت بگذارند، به آن انگ سياسي مي‌چسبانند و مي‌گويند كه سياسي است. ما بايد مراقب باشيم كه چنين موضوعاتي از مسير اصلي خود خارج نشود و البته يادمان باشد در برابر ملت و خداوند به قرآن سوگند خورده‌ايم از حقوق مردم دفاع كنيم. بنابراين در برابر چنين حرف‌هايي كه گاهي از سوي عده‌اي مطرح مي‌شود كه نمي‌خواهند حمايت از محرومان به سرانجام برسد، تنها به آنچه عمل مي‌كنيم كه وظيفه ماست.»

وي همچنين در واكنش به اينكه اين طرح ممكن است توقعات برخي را در جامعه بالا ببرد، گفت: «مستضعفان توقعي ندارند، آنها يك زندگي ساده مي‌خواهند كه حداقل‌ها براي‌شان تأمين شود. هفته گذشته در يكي از روستاهاي تبريز فرد معلولي به من مراجعه كرده بود كه همسر و فرزندش هم معلوليت داشتند.همه دريافتي اين خانواده شامل كمك‌هاي كميته و يارانه به 200هزار تومان هم نمي‌رسيد درحالي‌كه تنها براي تأمين داروهاي خود در هر‌ماه بايد بيش از 250هزار تومان هزينه مي‌كردند.اين افراد توقعي جز يك زندگي ساده را ندارند.»

کد خبر 300985

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha