سه‌شنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: هوشنگ کامکار سرپرست و آهنگساز گروه موسیقی «کامکارها» از برگزاری کنسرت در اصفهان و تهران خبر داد.

به گزارش سایت موسیقی ایرانیان هوشنگ کامکار با اعلام این خبر گفت: «بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، پس از سال‌های طولانی در تاریخ ۹ مرداد ماه سال جاری به همراه گروه کامکارها در اصفهان به اجرای کنسرت خواهیم پراخت که با ترکیب همیشگی گروهمان به روی صحنه خواهیم رفت و این اتفاق برای ما باعث خرسندی ست.»

وی افزود: «تمرین‌های گروه به طور مستمر در حال انجام است تا انشالله در تاریخ مقرر قطعاتی تازه به همراه رپرتوار پیش تر اجرا شده در تهران را تقدیم مخاطبان عزیز در اصفهان نماییم. پس از آن نیز در تهران کنسرت خواهیم داشت که جزئیات دقیق آن را در آینده اعلام خواهم کرد.»

خالق آثار ماندگاری چون «در گلستانه»، «بهاران آبیدر» و «بر تارک سپیده» با اشاره به انتشار نزدیک آلبوم «کوچ بنفشه ها» ادامه داد: « «کوچ بنفشه‌ها» به آهنگسازی بنده و آواز حمیدرضا نوربخش، مجموعه‌ای ست شامل ده قطعه با عناوین «آرایش خورشید»، «چه بگویم»، «دریا»، «حلاج»، «کوچ بنفشه‌ها»، «پردگیان»، «پاسخ»، «رباعی»، «سوکنامه» و «در کوچه باغ‌های نیشابور» که برای ارکستر سمفونیک و کُر و بر اشعار استاد شفیعی کدکنی ساخته و تنظیم شده است. صبا کامکار در بخش کُر، حمیدرضا نوربخش را همراهی کرده و دیگر اعضای گروه کامکار‌ها نیز به نوازندگی قطعات پرداخته اند. ضبط قطعات در استودیوی «سیاوش» و میکس و مسترینگ مجموعه در استودیو «بِل» انجام شده است. قرار است نهایتاٌ تا یک هفتهء آینده این اثر منتشر شده و در دسترس مخاطبان قرار گیرد.»

همه چیز برای بیان احساس؛ گفت و گوی تفضیلی همشهری‌آنلاین با هوشنگ کامکار

این آهنگساز پیشکسوت که آلبوم «در کوچه های چُوار باخ» و قطعهء مستقل دیگری را با فضایی متفاوت در دست انتشار دارد در پایان خاطر نشان کرد: «در کوچه‌های چُوار باخ یا‌‌ همان «چهار باغ» آلبومی ست با فضای چهار کنسرتو و ارکستر که بخش اول آن قطعه‌ای ست برای «کنسرتویِ عود و ارکستر» نوشته و تنظیم ارسلان کامکار. در بخش‌های دیگر کنسرتوی «کمانچه و ارکستر» و «سنتور و ارکستر» نوشته و تنظیم بنده و در پایان قطعه‌ای با نام «دستار به دستان» است که در آن سولو نوازهای عود، کمانچه و سنتور از سه موومان آغازین، به هم پیوسته و با همراهی ارکس‌تر سمفونیک، این قطعه را به اجرا در می‌آورند. غالب فضای «دستار به دستان» بر اساس ملودی‌های کُردی ست و در واقع مروری ست بر خاطرات دوران کودکی و جوانی مان در سنندج که بسیار آن را دوست دارم. در حال حاضر مشغول ضبط قطعات این مجموعه هستیم و مراحل آن به پایان نرسیده است. همچنین به تازگی قطعه ای را بر اساس ملودی های فولکلور کُردهای ترکیه و تحدیداٌ منطقهء بوتان با تنظیم هایی تازه ساخته و پرداخته ام که در صددم در اولین فرصت آن را در دسترس مخاطبان قرار دهم. این قطعه بر گرفته از آوازهای و ملودی های خوانندگان محلی این منطقه ساخته شده است و فکر می کنم که برای مخاطب جالب و خوشایند باشد.»

کد خبر 300956

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha