همشهری آنلاین: رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی با اعلام وضعیت سطح‌بندی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی، گفت: دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی، از سوی وزارت علوم در ۵ رده سطح‌بندی شده‌اند.

به گزارش مهر، دکتر علی آهون‌منش در خصوص اعلام نتیجه سطح‌بندی دانشگاه‌ها و موسسات غیرانتفاعی از سوی وزارت علوم، گفت: از مجموع ۳۵۸ موسسه و دانشگاه غیرانتفاعی، ۲۶۹ موسسه در این سطح‌بندی قرار داده شدند.

رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی افزود: بر اساس این سطح‌بندی، ۴۷ موسسه و دانشگاه غیرانتفاعی در سطح یک، ۷۸ دانشگاه و موسسه غیرانتفاعی در سطح دو، ۸۱ موسسه و دانشگاه غیرانتفاعی در سطح سه ،۵۱ موسسه و دانشگاه غیرانتفاعی در سطح چهار و ۱۲ موسسه و دانشگاه غیرانتفاعی در سطح پنج قرار گرفتند.

سطح‌بندي دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي غیرانتفاعی

وضعيت ادامه فعاليت دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي غیرانتفاعی

سطح ۱

از حمایت وزارت علوم برخوردار بوده و محدودیت توسعه نیز ندارند.

سطح ۲

از سوی وزارت علوم حمایت می‌شوند ولی محدودیت توسعه دارند.

سطح ۳

محدودیت توسعه داشته و همچنین فعالیت آنان نیز کاهش پيدا مي‌كند.

سطح ۴

ممنوعیت توسعه داشته و ظرفیت و توسعه آنها کاهش پيدا مي‌كند؛ تعداد دانشجویان آنها نيز به سمت صفر حرکت می‌کند.

سطح ۵

ممنوعیت توسعه همراه با قطع وضعیت پذیرش داشته و امکان انحلال آنها نیز بررسی می‌شود (پس از فرصت شش ماه براي كسب شاخص‌های مورد نظر، چنانچه نتوانند شاخص‌ها را كسب كنند، منحل می‌شوند).

آهون‌منش اظهار داشت: برخی از این مؤسسات و دانشگاه‌های غیردولتی به دلیل ناکافی بودن اطلاعات مورد نیاز و همچنین دیر رساندن مدارک نتوانستند در این سطح‌بندی شرکت کنند.

کد خبر 300938

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha