همشهری آنلاین: تیم کشتی آزاد جوانان ایران با کسب چهار مدال طلا به مقام سوم رقابت‌های قهرمانی آسیا در میانمار رسید.

Wrestling

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، مسابقات کشتی جوانان قهرمانی آسیا روزهای 18 تا 21 تیر ماه در شهر نایپیداو کشور میانمار برگزار شد.

در پایان پيكارهاي کشتی آزاد که روزهای 20 و 21 تیر ماه انجام شد، تیم ایران با کسب چهار مدال طلای پیمان بیابانی، رضا مظفری، مجتبی گلیج و امین طاهری در اوزان 60، 74، 84 و 120 کیلوگرم و کسب 54 امتیاز به مقام سوم رسید و تیم‌های هند و قزاقستان به ترتیب با کسب 68 و 64 امتیاز اول و دوم شدند.


نتایج کشتی گیران آزادکار کشورمان به شرح زیراست:

در مسابقات روز نخست کشتی آزاد (شنبه) دو نماینده کشورمان به میدان رفتند که امین طاهری در وزن 120 کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 13 بر 2 کشتی‌گیر هندی را شکست داد و در دور سوم نیز با نتیجه 9 بر 5 از سد کشتی‌گیر چینی گذشت و به دیدار فینال راه یافت. طاهری در این دیدار با نتیجه 11 بر 1 کشتی‌گیری از کشور ژاپن را شکست داد و صاحب مدال طلا شد.

دروزن 50 کیلوگرم نیز علیرضا گودرزی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 11 بر 5 مقابل کشتی‌گیر قزاقستانی به برتری رسید، اما در دور سوم با نتیجه 7 بر 5 مغلوب کشتی‌گیر هندی شد و به دیدار رده‌بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه 12 بر 2 مغلوب کشتی‌گیری ازبکستاني شد و به مقام پنجم بسنده کرد.

در وزن 60 کیلوگرم پیمان بیابانی در دور اول کشتی‌گیر ژاپنی را با نتیجه 4 بر 2 شکست داد و در دور دوم با نتیجه 7 بر 0 از سد کشتی‌گیر کره جنوبی گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. بیابانی در این مرحله با شکست 8 بر 2 حریف چینی به فینال رسيد. وی در این دیدار با نتیجه 7 بر 3 از سد کشتی‌گیر قزاقستاني گذشت و صاحب مدال طلا شد.


در وزن 74 کیلوگرم رضا مظفری در دورهای اول و دوم مقابل کشتی‌گیران ترکمنستاني و چیني با نتایج 11 و 10 بر 0 به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت و در این مرحله با نتیجه 11 بر 1 از سد کشتی‌گیر هندی گذشت و راهی دیدار فینال شد. مظفری در دیدار پایانی با نتیجه 8 بر 4 کشتی‌گیری قرقیزستاني را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 84 کیلوگرم مجتبی گلیج در دور اول با نتیجه 12 بر 1 مقابل کشتی‌گیر هندي به برتری دست یافت و در دور دوم حریفی از کره جنوبی را با نتیجه 12 بر 2 مغلوب کرد و با شکست 10 بر 0 حریف چینی در دور سوم به دیدار فینال راه یافت. گلیج در این دیدار با نتیجه 10 بر 0 کشتی گیر قزاقستانی را مغلوب کرد و قهرمان شد.

در وزن 96 کیلوگرم معین محمودی در دور اول مقابل کشتی‌گیر قزاقستانی با نتیجه 4 بر 3 شکست خورد، اما با توجه به حضور این حریف در دیدار فینال به گروه بازنده‌ها رفت. وی در این گروه با شکست 9 بر 4 کشتی‌گیر ازبکستانی به دیدار رده‌بندی رسید. محمودی در این دیدار مقابل حریف هندی شکست خورد و به مقام پنجم بسنده کرد.

در وزن 55 کیلوگرم محمد نامجومطلق در دور اول مقابل حریف قزاق با ضربه فنی شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر در دور بعد، از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن 66 کیلوگرم نیز نیما اشقاقی در دور اول مقابل کشتی‌گیر ژاپنی با ضربه فنی مغلوب شد و با توجه به شکست این ژاپنی در ادامه مسابقات، اشقاقی هم حذف شد.

 

کد خبر 300901

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha