همشهری‌آنلاین: رییس جمهوری در ضیافت افطار تشکل های حوزه زنان و خانواده با یادآوری مذاکرات هسته ای ایران با گروه ۱+۵ گفت: خدا را شاکرم وعده‌ای که در دوران انتخابات به مردم برای حل معضل هسته‌ای دادم، تا بدین جا عملی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین دكتر حسن روحانی یکشنبه شب (21 تير) در ضیافت افطار فعالان و تشكل‌های حوزه زنان و خانواده اظهارداشت: اگر از این گنج و استعداد زنان در جامعه به خوبی استفاده نشود در حقیقت هم به این بانوان و هم به جامعه ظلم شده است.

رییس جمهوری در ادامه به مذاكرات هسته‌ای ایران با گروه ۱+۵ اشاره کرد و گفت: خدا را شاكرم وعده‌ای كه در دوران انتخابات به مردم برای حل معضل هسته‌ای دادم، تا بدین‌جا عملی شده است.

رییس شورای عالی امنیت ملی با قدردانی از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر تیم مذاکره کننده هسته ای ایران در دو سال گذشته اظهارداشت: هر زمان كه با مذاكره‌كنندگان صحبت می‌كنم خستگی از صدای دیپلمات‌های كشورمان به وضوح نمایان است اما آنان با اقتدار ایستاده اند.

دكتر روحانی ادامه داد: خوشبختانه دولت، مردم و مذاكره‌كنندگان هسته‌ای، وظیفه خود را در خصوص این مذاكرات به خوبی انجام داده‌اند.

رییس جمهوری با قدردانی از حمایت‌های مردمی و مقام معظم رهبری در پیمودن راه بسیار طولانی مذاكرات هسته‌ای، گفت: در حال حاضر به قله بسیار نزدیك هستیم ولی هنوز قدم‌هایی تا رسیدن به این قله فاصله داریم، ان شاء الله به حول و قوه الهی مذاكره كنندگان ایرانی در این مصاف سخت و پیچیده، پیروز خواهند بود.

دكتر روحانی ایجاد فضای جدید در كشور و بهره‌گیری بهتر از فرصت‌ها و سرمایه‌های ملی، فرهنگی و اقتصادی را یكی از اهداف دولت در این مذاكرات برشمرد و افزود: هدف دیگر دولت حل معضل بزرگ بیكاری در كشور است تا بتوان با استفاده از استعداد، دانش و تخصص جوانان ایرانی، فضایی مناسب برای رسیدن به اهداف جامعه بوجود آید.

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با طرح این پرسش كه آیا حجاب و عفاف تنها به نوع پوشش ظاهری باز می‌گردد؟ و با اشاره به مسأله حجاب و عفاف در قرآن كریم گفت: طبق آیات قرآن، عفاف از نگاه مردان شروع می‌شود و به طور كلی عفاف و حجاب از زبان، چشم و نگاه آغاز می‌شود.

دكتر روحانی ادامه داد: حجاب و عفاف شامل نوع نگاه، حرف زدن، سبك جمله‌بندی و رفتار و منش است.

رییس جمهوری با تأكید بر اینكه عفاف و حجاب مانند روزه مسأله‌ای است در درون، قلب، جان و روان انسان، گفت: نباید حجاب تنها در یك مسأله خلاصه شود.

دكتر روحانی با تأكید بر اینكه پایبندی به عفاف و حجاب با زور و جبر امكان‌پذیر نیست، گفت: باید واقعیت‌ها برای زنان و دختران كشور مطرح شود كه قطعاً این مسأله باید از مدارس و دانشگاه‌ها شروع‌ گردد.

رییس جمهوری با اشاره به روز عفاف و حجاب و واقعه مسجد گوهرشاد در مشهد اظهارداشت: طبق آیات شریفه قرآن، حجاب و عفاف بخاطر امنیت زنان ایجاد شده است.

دكتر روحانی در ابتدای سخنان خود بر ضرورت ایجاد فرصت‌های برابر در مسایل سیاسی و اجتماعی برای بانوان در جامعه تأكید كرد و گفت: باید تلاش كنیم تا به سمت برابری فرصت ها در كشور برویم.

رییس جمهوری افزود: زنان و مردان دارای ویژگی‌ خاص خود هستند اما این به معنای كمبود كمال نیست و این ویژگی‌ها معمولاً در چارچوب تناسب‌ها و نه ضعف و نقصان شكل گرفته است.

دكتر روحانی با اشاره به مسئولیت‌های سخت زنان در جامعه گفت: متاسفانه گاهی آسیب‌های اجتماعی زنان بیشتر از مردان بوده است و باید علاوه بر برابری فرصت، برابری مصونیت نیز در جامعه بوجود آید.

در ابتدای این مراسم نیز معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده، با یادآوری روز ۲۱ تیر ماه به عنوان روز ملی عفاف و حجاب و با بیان اینكه در سال ۸۴ قانون راهكارهای اجرایی برای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب با بیش از ۳۰۰ بند و تعیین تكلیف برای ۲۴ دستگاه اجرایی و نهاد فرهنگی به تصویب رسید، گفت: روز ملی عفاف و حجاب فرصت مناسبی برای تأمل بیشتر در اختیار ما می‌گذارد.

مولاوردی با بیان اینكه توجه به زمینه‌های اجتماعی و فرهنگی نیازمند آموزش‌های بنیادین و مداوم در خانواده، مدرسه و دانشگاه و اجتماع است، اظهار داشت: بدیهی است در كنار شرایط مساعد اجتماعی برای ارزش تلقی كردن و الگو پذیری این فرهنگ، نیازمند نهادینه شدن آن در جامعه هستیم.

وی جمع حاضر را نمونه‌ای از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های جامعه زنان دانست و با تأكید بر اهمیت افزایش آسیب‌های اجتماعی در جامعه گفت: نهادهای مدنی زنان همراه با دولت در تلاش هستند تا مشكلات جامعه و ناهنجاری‌های مرتبط با آن را برطرف نمایند.
در پایان این مراسم، نماز مغرب و عشاء به امامت حجت الاسلام و المسلمین دکتر روحانی اقامه شد.

کد خبر 300877

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha