یکشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: برای اولین بار در تاریخ تنیس کشور؛ فینال معتبرترین تونمنت تنیس دنیا بین فدرر و جوکوویچ را یک ایرانی قضاوت خواهد کرد.

Ali Nili-Federer

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تنیس، در حالی یکصدو بیست و نهمین دوره مسابقات تنیس ویمبلدون به خط پایانی خود نزدیک می‌شود که علی نیلی، یکی از پرافتخارترین داوران کشورمان دیدار نهایی این مسابقات را که بین نواک جوکوویچ صربستانی و راجر فدرر سوئیسی برگزار می‌شود، قضاوت می‌کند.

مسابقات تنیس ویمبلدون قدیمی‌ترین رویداد تنیسی در طول تاریخ این رشته می‌باشد که همه ساله پس از گرند اسلم‌های استرالیا و رولان گاروس (فرانسه) به مدت ۲ هفته برگزار می‌شود و قرار است دیدار پایانی این پیکارها نیز روز یکشنبه (۲۱ تیر ماه) برگزار شود و علی نیلی، داور نشان طلای کشورمان که جزء مطرح‌ترین داوران دنیای تنیس به شمار می‌رود، برای قضاوت در این دیدار بر روی صندلی بنشیند.

نیلی جزء معدود داورانی به شمار می‌رود که دارای نشان طلای داوری و نشان طلای سرداوری تنیس است. وی این افتخارات را پس از طی کردن دورانی موفق در داوری از سوی فدراسیون جهانی (ITF) دریافت کرده است.

سید عادل برقعی داور نشان برنز، سید امیرحسین موسوی و شروین صفوی داوران نشان سفید از ایران، دیگر نمایندگان کشورمان در این تورنمنت معتبر هستند.

یادآور می‌شود: این مسابقات در زمین‌های چمن ۱۳۰ ساله برگزار می‌شود و در پایان به برترین‌ها جمعا مبلغ ۱۲ میلیون و ۵۶۸ هزار پوند به عنوان جایزه نقدی اهداء می‌شود.

 

کد خبر 300786

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha