شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸
۰ نفر

فهیمه پناه‌آذر: با وجود درخشش در صحنه تئاتر و حضور گاه و بیگاه در عرصه سینما، بسیاری از مردم ریما رامین‌فر را با ایفای نقش هما سعادت در سریال محبوب «پایتخت» می‌شناسند؛ مجموعه‌ای که او در فصل چهارم آن به‌واسطه عضویت در شورای شهر شیرگاه حضوری پررنگ‌تر از گذشته دارد.

سریال

همسر نقي معمولي در پايتخت بايد جور شيطنت‌هاي نقي و ارسطو را بكشد و ضمن حضور دائمي در فعاليت‌هاي اجتماعي، مراقب بابا‌پنجعلي، دوقلوهاي خود و فهيمه خواهر نقي هم باشد. با رامين‌فر درباره ويژگي‌هاي شخصيت هما سعادت و ادامه ماجراهاي فصل چهارم پايتخت در شب‌هاي مانده از‌ ماه مبارك رمضان گفت‌وگو كرده‌ايم.

  • ايده‌هاي تازه براي شخصيت‌ها

بازيگر نقش هما با بيان اينكه هيچ‌كس فكر نمي‌كرده توليد پايتخت تا 4فصل ادامه يابد، به همشهري گفت: راستش خيلي خوشحالم كه برخي درباره زمان توليد و پخش پايتخت 5 از ما مي‌پرسند. بعد از پخش نخستين مجموعه پايتخت وقتي به فصل دوم رسيديم، من براي اين نقش پيشنهادهايي به نويسنده و كارگردان دادم. گروه به‌گونه‌اي است كه بازيگران ايده‌هاي خود را با سيروس مقدم كارگردان و محسن تنابنده سرپرست گروه نويسندگان مطرح مي‌كنند. گروه توليد هم به شخصيت‌ها اشراف كامل دارند و يك تعامل چندجانبه ميان عوامل پايتخت ديده مي‌شود.

رامين‌فر در ادامه درباره توليد سريال‌هاي دنباله‌دار و استقبال بينندگان تلويزيون از اين سريال‌ها يادآور شد: وقتي يك گروه كنار يكديگر كار مي‌كنند به‌راحتي مي‌توانند فصل‌هاي ديگر سريال را هم توليد كنند؛ چرا كه با هم آشنايي دارند و به يك سليقه مشترك رسيده‌اند. متأسفانه سريال‌هايي كه در فصل‌هاي بعدي خود موفق نيستند، فكر مي‌كنند نياز به تلاش بيشتر نيست و صرفا در راستاي موفقيت اوليه خود حركت مي‌كنند.

  • فضاي مفرح براي نوروز

وي در پاسخ به اين سؤال كه توليد پايتخت براي نوروز راحت‌تر است يا‌ ماه رمضان، گفت: در روزهاي نوروز سريال‌ها در 13تا 15قسمت به پايان مي‌رسند و فضا مفرح‌تر است. ضرباهنگ كار هم براي تعطيلات نوروز تفاوت دارد اما در‌ ماه رمضان به‌دليل بيشتر شدن قسمت‌ها و فشردگي كار و البته فضاي سريال‌ها با پروژه‌اي متفاوت مواجه هستيم. با اين حال، در يك نظرسنجي عمومي مي‌توان ميزان استقبال مردم را از پخش سريال پايتخت در نوروز يا‌ ماه رمضان به‌دست آورد.

  • تغيير براساس موقعيت

رامين‌فر درباره شخصيت نقي معمولي هم‌چنين عقيده‌اي دارد: نقي در اين سريال نسبت به هما يك شخصيت خودخواه و سبكسر به‌نظر مي‌رسد. در حال حاضر هم كه هما يك مسئوليت اجتماعي گرفته، اين تناقض بيشتر شده است. همه شخصيت‌هاي پايتخت مانند 3فصل قبلي هستند اما براساس موقعيت و نوع كار، شخصيت‌ها فرق مي‌كنند. نقي و هما هم شخصيت‌هاي قبلي خود را دارند اما حالا در پايتخت4 موقعيت‌هاي اين دو متفاوت است و اين موقعيت بررفتار و كارهاي آنها تأثير مي‌گذارد. وي با بيان اينكه قسمت‌هاي اول پايتخت امسال شامل قصه‌هاي كوچك بود و به‌تدريج شخصيت‌ها درگير اتفاق‌هاي تازه‌تر مي‌شوند، تصريح كرد: بخش دوم سريال كه بعد از شب‌هاي قدر روي آنتن مي‌رود، ضرباهنگي تند‌تر دارد و شخصيت‌ها درگير اتفاق‌هايي مي‌شوند كه مي‌تواند كشش و جذابيت بيشتري را براي مخاطب ايجاد كند.

  • قرباني زمان پخش

ريما رامين‌فر هم مانند برخي ديگر از بازيگران سريال‌هاي ‌ماه رمضان از زمان پخش سريال‌ها ناراضي است: به‌دليل همزمان شدن با بازي‌هاي واليبال، در روند پخش منظم سريال‌هاي امسال بي‌نظمي‌هايي به‌وجود آمد اما من معتقدم اگر سريالي خوب باشد، مردم منتظر تماشاي آن مي‌مانند. ما به‌تدريج به قسمت‌هاي پاياني نزديك مي‌شويم و فكر مي‌كنم تا عيد فطر مشغول كار باشيم.

کد خبر 300745

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha