همشهری آنلاین: اکرم خدابنده در فینال رقابت‌های تکواندو یونیورسیاد با شکست رقیب کره‌ای به قهرمانی رسید و ششمین طلای کاروان دانشجویان ایران را رقم زد.

اکرم خدابنده

به گزارش ايسنا، در ادامه رقابتهای تکواندوی یونیورسیاد، اکرم خدابنده نماینده وزن 73+ کیلوگرم بانوان مقابل بیچنا کیم از کره جنوبی با نتیجه 9 بر 3 پیروز شد و به مدال طلا رسید.

وی توانست چهاردهمین مدال و ششمین طلای کاروان دانشجویان ایران را به ارمغان آورد. پیش از این بانوان تکواندو کار در مسابقات دانشجویان جهان موفق به کسب مدال نشده بودند و این اولین مدال بانوان در بخش کیوروگی (مبارزه) یونیورسیاد بود.

خدابنده در این مسابقات ابتدا مقابل رقیبانی از چین تایپه و مراکش به ترتیب با نتیجه 11 بر یک و 6 بر یک به برتری رسید. خدابنده در ادامه در مرحله نیمه نهایی برابر آلینا ایکائوا از روسیه با نتیجه 11 بر صفر پیروز شد و مقتدرانه راهی فینال شد.

تیم تکواندو بانوان با مدال خدابنده به کار خود در بیست و هشتمین دوره یونیورسیاد پایان داد. ایران تنها در سه وزن نماینده داشت که پیش از این هانیه اخلاقی و فرزانه صاحبی دو نماینده دیگر ایران در دور مقدماتی یونیورسیاد حذف شده بودند.

کد خبر 300725

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha