شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۴ - ۰۵:۴۶
۰ نفر

وزیر آموزش و پرورش با اعلام اینکه پایه‌های پنجم و ششم ابتدایی ۲ معلمی خواهند شد، از آغاز طرح رتبه بندی معلمان از مهر‌ماه امسال خبر داد و گفت: به‌دلیل افزایش تعداد کتاب‌های درسی در پایه‌های پنجم و ششم ابتدایی، از سال آینده تدریس تعدادی از کتاب‌ها بر عهده یک معلم و تدریس سایر کتاب‌ها نیز بر‌عهده معلم دوم خواهد بود.

مدرسه و معلم

 طرح رتبه بندي معلمان نيز امسال با هزار و ۳۵۰ ميليارد تومان اعتبار اجرايي خواهد شد و از مهر امسال احكام حقوقي معلمان براساس رتبه‌بندي جديد اعمال خواهد شد.

علي اصغر فاني همچنين طرح انتقال معلمان از ساير استان‌ها به استان تهران براي جبران كمبود معلم در اين استان را منتفي دانست و افزود: بيشتر متقاضيان اين انتقال خانم‌ها هستند و ما در تهران با مازاد نيروي زن روبه‌رو هستيم.ساماندهي نيروي انساني در هر استان با نيروي‌هاي موجود در همان استان اجرايي خواهد شد و تفاهمنامه‌اي نيز با هر استان در اين زمينه منعقد شده است. وي از اعتبار ۵۰۰ ميليارد توماني دولت براي تأمين يارانه شير مدارس نيز خبر داد و گفت: براين اساس توزيع شير در مدارس امسال نيز مانند سال گذشته اجرايي خواهد شد.

  • آزمون استخدامي در تابستان

درحالي‌كه تا پايان نخستين‌ماه تابستان فرصت زيادي باقي نمانده، مسئولان آموزش و پرورش همچنان جزئياتي از برگزاري اين آزمون اعلام نمي‌كنند و تنها وعده مي‌دهند كه اين آزمون برگزار خواهد شد.علي اصغر فاني هم در اين‌باره شايعه تعويق آزمون استخدامي آموزش و پرورش را رد كرد و گفت: اين آزمون تابستان امسال برگزار خواهد شد. وي افزود:«آزمون استخدامي آموزش و پرورش به‌صورت مستقل و جدا از آزمون فراگير سازمان سنجش آموزش كشور برگزار خواهد شد و نحوه اجراي آن نيز بر‌عهده آموزش و پرورش گذاشته شده است.» درحالي‌كه چندي پيش رئيس مركز آمار و نيروي انساني آموزش و پرورش از احتمال لغو برگزاري آزمون استخدامي در تابستان امسال خبر داده بود، علاوه بر وزير، مديركل دفتر وزارتي آموزش‌وپرورش نيز از قطعي بودن برگزاري اين آزمون در تابستان خبر داد و گفت: هم‌اكنون در حال قطعي كردن مقدمات لازم هستيم تا بتوانيم آگهي استخدام را منتشر كنيم.

محمد فاضل با بيان اينكه پيشنهادها و درخواست‌هاي آموزش و پرورش در اين رابطه به سازمان مديريت و برنامه‌ريزي ارائه شده، افزود: در تلاش هستيم تا آگهي استخدام را به‌زودي منتشر كنيم اما بايد مقدمات كار قطعي شود.اين آزمون با شيوه‌هاي فعلي جذب نيرو تفاوت دارد، بنابراين مواردي بايد در انتخاب افراد دخالت داده شود و در حال بررسي اين شاخص‌ها و موارد از طريق تيم كارشناسان آموزش و پرورش و سازمان مديريت هستيم.
بلاتكليفي زمان برگزاري آزمون استخدامي آموزش و پرورش در حالي است كه بسياري از متقاضيان اين آزمون به اين وضعيت معترضند.آنها به نبود امكان برنامه‌ريزي براي مطالعه و آمادگي شركت در آزمون و همچنين هماهنگي سفرهاي تابستاني معترضند.

کد خبر 300683

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha