اواخر هفته گذشته وزارت راه و شهرسازی خبر استعفای رئیس سازمان هواپیمایی کشوری را تأیید و اعلام کرد که وزیر راه و شهرسازی با این استعفا موافقت کرده است.

بر اين اساس طبق قانون بايد عباس آخوندي گزينه جديد براي رياست اين سازمان را به هيأت دولت معرفي كند تا درصورت تأييد در اين سمت قرار گيرد. هنوز خبري از معرفي جايگزين جهانگيريان و همچنين دلايل استعفاي او اعلام نشده است. گمانه‌زني‌ها اما نشان مي‌دهد كه مسائل مرتبط با سقوط هواپيماي آنتونف140 در سال گذشته در اين استعفا تأثير‌گذار بوده است.

حدود يك سال از اين واقعه گذشته و هنوز گزارش روشني از چگونگي آن منتشر نشده است. طبق گزارش مهر، رئيس سازمان هواپيمايي كشوري به‌دليل آنچه عدم‌ارائه گزارش جامع از علت سقوط اين هواپيما عنوان شده و همچنين برخي مسائل ديگر، مجبور به استعفا شده است. در اين مدت بارها از سوي مقامات اين سازمان اعلام شده بود كه كارشناسان اوكرايني براي بررسي علت سانحه به ايران آمده‌اند يا اينكه جعبه سياه هواپيما به كشور سازنده فرستاده شده است اما باوجود اين اظهارنظرها، هنوز علت واقعي سقوط اين هواپيما مشخص نيست.

اين هواپيما در ۱۹مرداد سال گذشته دقايقي پس از بلندشدن از باند پرواز، دچار سانحه شده و حوالي شهرك آزادي سقوط كرد و پس از اصابت به زمين آتش گرفت كه در پي اين سانحه، ۴۰نفر از مسافران كشته و ۸ نفر زخمي شدند. اين اخبار و حواشي موجب شد تا نمايندگان مجلس چندين بار، رئيس سازمان هواپيمايي كشوري و وزير راه و شهرسازي را به مجلس احضار كنند. حالا يك سال پس از اين حادثه رئيس سازمان هواپيمايي استعفا كرده اما هنوز انتظار براي انتشار نتيجه گزارش دلايل سقوط اين هواپيما وجود دارد.

کد خبر 300675

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha