مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۹ تیر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۵
۰ نفر

نشست شهر، شهروند، رسانه با موضوع اجرای طرح انضباط شهری در منطقه ۱۲ ، فرصت‌ها و تهدیدها با حضور شهردار منطقه، مسئول اجرایی طرح و کارشناسان اجتماعی و ارتباطات برگزار شد.

شهرداری

عابد ملكي شهردار منطقه12 مهم‌ترين مشكل اين منطقه را شب‌مردگي آن دانست و گفت: در سال‌هاي اخير جمعيت اين منطقه كاهش يافته و ساكنان به ديگر مناطق مهاجرت كرده‌اند. وي با تأكيد بر اينكه هدف از اجراي اين برنامه، پاك كردن مشكلات نيست بلكه اتخاذ راهكار و راه‌حلي براي رفع آسيب‌هاست، افزود: مطالعات اين طرح از يك سال پيش در حال انجام است و با مسائل پيچيده‌اي روبه‌رو هستيم.

شهردار منطقه12 با تأكيد برتوجه به بناهاي تاريخي و ميراثي و تلاش بر حفظ و احياي آنها در اجراي اين طرح گفت: 170ملك در منطقه12 قرار دارند كه ثبت ميراث شده‌‌اند و موقعيت و اسناد و مداركشان هم موجود است و آسيبي به آنها نخواهد رسيد و تنها محوطه‌سازي‌ اطراف ملك انجام خواهد شد.64باب خانه مجردي شناسايي شده نيز هيچ‌كدام در محله عودلاجان كه منطقه تاريخي است قرار ندارد و همگي در محله هرندي هستند كه مخروبه و محل تجمع معتادان شده‌اند كه درصدد هستيم با همكاري مالكان و هماهنگي با نيروي انتظامي اين بناها را به پانسيون تبديل كنيم. اگر در موردي هم نياز به تخريب بود با هماهنگي قوه قضاييه انجام خواهد شد.

شهردار منطقه12 با بيان اينكه 37درصد مساحت منطقه بافت فرسوده است كه حضور سازمان نوسازي و ديگر سازمان‌هاي مربوط به رفع اين مشكل كمك خواهد كرد به عدم‌اجراي اين طرح به‌صورت ناحيه محوري اشاره كرد و گفت: ‌برخي از آسيب‌هاي موجود در منطقه موضوعي و برخي ديگر موضعي است. بعضي‌ها در حد يك محله است و بعضي ديگر به كل منطقه12 مربوط مي‌شود، پس نمي‌توان ناحيه‌اي انجام داد.

سردار رجب‌زاده مسئول اجرايي طرح انضباط شهري نيز طي سخناني اولويت شهرداري تهران در حوزه آسيب‌هاي اجتماعي را اعتياد نام برد و با تأكيد بر اينكه اگر شهرداري در اين حوزه وارد عمل نشود، سازمان ديگري وارد نخواهد شد، گفت: اگر 3هزار معتاد كارتن‌خواب تهران را جمع‌آوري و ساماندهي مي‌كرديم اين مشكل حل مي‌شد نه اينكه امروز به 20هزار نفر برسد كه ديگر از مشكل فراتر رفته و به تهديد تبديل شده است. اكنون تنها محله هرندي 3هزار معتاد كارتن‌خواب دارد.

در ادامه اين نشست دكتر مجيد ابهري كارشناس آسيب‌هاي اجتماعي، محله هرندي و منطقه12 را از مناطق پرآسيب تهران نام برد و گفت: اين منطقه فرصتي براي گردشگري ديني و فرهنگي و در عين حال با توجه به آسيب‌هايش يك تهديد است. در منطقه12 يك شهر روبنايي داريم و يك شهر زيربنايي. وي 65 درصد آسيب‌هاي اجتماعي تهران را متعلق به بافت فرسوده دانست. منتظرالقائم، استاد ارتباطات دانشگاه تهران نيز طي سخناني اظهار كرد: بايد وضع موجود را شناسايي كنيم، علت‌ها را بدانيم و تشخيص دهيم چند درصدشان توسط عمليات رسانه‌اي قابل اجراست.

کد خبر 300670

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha