جمعه ۱۹ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: کابل‌های برق تهران توان انتقال برق مصرفی در ساعات پیک را ندارند.

برق

به گزارش تسنیم، در حالی که شرکت توزیع برق تهران بزرگ با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرده «هیچ گونه خاموشی برنامه‌ریزی شده یا نوبتی در دستور کار شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ قرار ندارد» اما گزارش‌های مردمی از قطعی‌های پراکنده و گاه مستمر در برخی مناطق تهران حکایت دارد.

سید محمد هاشمی، مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ در این زمینه اظهار داشت: «مصرف برق که افزایش می‌یابد کابل‌های برق نمی‌توانند بار انرژی را انتقال دهند و وقتی بار انرژی از ظرفیت کابل بالاتر می‌رود این انتقال نمی‌تواند صورت گیرد و در نتیجه به طور اتوماتیک کابل سوخته و خاموشی رخ می‌دهد.»

از این‌رو، کابل های برق تهران توان انتقال برق مصرفی در ساعات پیک را ندارند. از آنجایی که در اغلب قریب به اتفاق بروز قطعی‌های موردی در پایتخت، بدون تعویض کابل‌های منطقه، برق مجددا وصل شده است و از طرفی طبق گزارش‌های مردمی، در پیگیری مشترکان از سامانه 121 بدون حضور مأموران در محل، قطعی‌ها برطرف می شود می‌توان نتیجه گرفت که مسئولان توزیع برق در هر نقطه‌ای که هشدار بروز خاموشی ببیند، پیش از سوختن کابل اقدام به قطع برق در بخشی از ان منطقه می‌کنند و پس از گذر از ساعت پیک مصرف مجددا برق را وصل می‌کنند تا در اوج مصرف به کابل ‌ای فرسوده برق پایتخت فشار وارد نشود.

دلیل این مسئله که چرا کابل‌های برق در تهران توان پشتیبانی از بار مصرف برق را ندارند؛ را می‌توان در فرسوده بوده شبکه برق جستجو کرد. سید محمد هاشمی سال گذشته در مصاحبه با یکی از خبرگزاری‌ها در این خصوص گفته بود که نیمی از شبکه توزیع تهران بالای 25 سال قدمت دارد.

کد خبر 300619

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha