دوشنبه ۶ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۰:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: ایهود اولمرت نخست وزیر رژیم صهیونیستی به تقسیم پست‌های مهم دولتی بین متحدان سیاسی خود متهم شد.

به گزارش خبرگزاری نووستی، میخا لیندن اشتراوس، بازرس دولتی رژیم صهیونیستی در یادداشتی ایهود اولمرت رئیس کابینه تل‌آویو را متهم کرده که متحدان سیاسی خود را به پست‌های عالی در یکی از ساختارهایی که توسط بودجه دولتی تأمین می‌شود منصوب کرده‌است.

"تسوی ورتیکوفسکی" سخنگوی وزارت بازرسی کشوری هم در مصاحبه‌ای با یک رادیوی محلی اعلام کرده، مدارک جمع‌آوری شده برای تعیین اینکه آیا تخلفی در این مورد صورت گرفته و یا خیر به دادستانی ارائه شده‌است.

تهیه‌کنندگان این گزارش ادعا می‌کنند که در سال 2004 اولمرت که در آن زمان وزیر صنایع و بازرگانی بود چهار نفر از هم‌حزبان خویش را به سمت‌های مدیریتی در اداره امور تجارت خرد و متوسط منصوب کرده‌است.

این اداره از نظر رسمی سازمان دولتی محسوب نمی‌شود اگر چه اعتبارت تخصیصی از دولت به ادعای مطبوعات محلی بعد از انتصاب هم حزبان اولمرت به میزان قابل توجهی افزایش یافته‌است.

این تنها موردی جنجالی نیست که نام اولمرت در آن برده شده‌است. وزارت بازرسی کشوری همچنین بازرسی‌‌هایی را در مورد آپارتمان خریداری شده توسط اولمرت در اورشلیم انجام می‌دهد. متصدیان پرونده نظرشان به آن جلب شده که چرا بهای این آپارتمان چند صد هزار دلار پایین‌تر از بهای متعارف است.

کد خبر 3006

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز