همشهری آنلاین: وزیر خارجه روسیه گفت: به توافق جامع نزدیک شده ایم و درمذاکرات برنامه هسته‌ای ایران هیچ مساله لاینحل و حل نشدنی باقی نمانده است.

لاوروف

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری‌های روسیا سگودنیا و ایتارتاس، لاوروف پنجشنبه (18 تير) در جمع خبرنگاران در اوفا پایتخت جمهوری باشقیرستان روسیه افزود: به توافق جامع بسیار نزدیک شده و این توافق کاملا قابل دسترس است.

وی با اشاره به آمادگی خود برای پیوستن به مذاکرات هسته‌ای در وین اظهار داشت: امیدوارم که با پایان یافتن شرکت من دربرنامه‌های اوفا (اجلاس گروه بریکس و سازمان همکاری شانگهای) برای پیوستن به شرکای خود در وین آماده شوم.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه خاطرنشان کرد: نشست وزیران خارجه ایران و گروه 1+5 در هر زمانی ممکن است انجام گیرد و به محض پایان کار من در اوفا برای عزیمت به وین آماده خواهم شد.

لاوروف همچنین خاطرنشان کرد که هیچ طرفی در مذاکرات هسته‌ای تاریخ مصنوعی به عنوان موعد پایان مذاکرات تعیین نمی‌کند.

وزیر خارجه روسیه تصریح کرد: در مذاکرات در مورد برنامه هسته‌ای ایران هیچ مساله لاینحل و حل نشدنی باقی نمانده است.

ایران و گروه 1+5 از دو هفته پیش برای دستیابی به توافقی جامع در وین مذاکره می‌کنند.

وزیر خارجه روسیه در ادامه سخنان خود در جمع خبرنگاران همچنین بر ضرورت مبارزه با تروریست‌ها و خودداری از اعمال معیارهای دوگانه در این زمینه تاکید کرد.

وی در این باره گفت: گروه تروریستی داعش و سایر گروه‌های تروریستی کاملا شرور هستند و باید با آنها بدون هر گونه استاندارد دوگانه مبارزه بی‌امان و قاطعانه کرد.

کد خبر 300572

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha