همشهری آنلاین: رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه دانشگاه به هیچ عنوان نباید وارد حاشیه‌سازی و بازی‌های سیاسی شود، گفت: دانشگاه آزاد، باشگاه سیاسی نیست و این دانشگاه در انتخابات مجلس، در حمایت یا علیه جناح یا شخصی خاصی وارد عمل نخواهد شد.

دکتر حمید میرزاده

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه آزاد، دکتر حمید میرزاده در دیدار روسای دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان‌ها با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، به ارائه گزارشی از مهمترین روش‌ها و بخشنامه‌های تدوین شده جهت استقرار ساختار سازمانی استانی به استناد مصوبه مورخ 6/3/94 هیات امنای مرکزی و مصوبه 721 شورای عالی انقلاب فرهنگی و معرفی شاخص‌های عملکردی و اهم امور اجرایی استان‌ها در راستای اجرای «طرح تجمیع دو» پرداخت.

  • ارائه گزارش میرزاده به هاشمی درباره جذب هیات علمی و تصویب رشته‌ها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه تعیین و انتصاب روسای دبیرخانه‌های هیات‌های امنای استانی، فعال‌سازی شوراهای تخصصی استان‌ها و تعیین روسای آنها با استناد به مصوبات هیات امنای مرکزی صورت می‌گیرد، به بازنگری روند و فرآیند جذب هیات علمی و مقایسه آن با فرآیند مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی جهت تسهیل فرآیند جذب هیات علمی اشاره کرد و گزارشی درباره وضعیت رشته محل‌های مصوب و در حال تصویب استان‌ها ارائه داد.

  • «شرکت گردشگری آزاد» ؛ فعالیت اقتصادی جدید دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به برنامه‌ریزی برای ایجاد شهرک شفا برای هر استان، تبدیل به احسن اموال مازاد دانشگاه و فراهم کردن زمینه برای سرمایه‌گذاری به ویژه در حوزه دانش بنیان را مورد تأکید قرار داد و از ساخت ساختمان‌های با کیفیت در دانشگاه و اجرای طرح شرکت گردشگری آزاد با همکاری دانشگاه‌های آزاد استان خبر داد.

  • ادغام معاونت‌های دانشجویی و فرهنگی در دانشگاه آزاد

وی با تاکید بر پیگیری و اجرای دقیق و به موقع طرح ادغام معاونت دانشجویی و فرهنگی بر اساس بخشنامه صادره، به قراردادن ارتقای کیفی در سرلوحه امور حوزه علوم پزشکی دانشگاه و توسعه مراکز تحقیقاتی برای حوزه علوم پزشکی به ویژه مراکز بالینی با توجه به الزامات وزارت بهداشت و توسعه تحصیلات تکمیلی اشاره کرد.

  • درجه‌بندی واحدهای دانشگاه آزاد

تعریف شاخص‌های ارزیابی عملکرد مدیران واحدهای دانشگاهی، لزوم اصلاح فرآیندها و ارزیابی درجه‌بندی واحدها برای کاهش ساختار سازمانی و هزینه‌های دانشگاه، طرح آمایش دانشگاه، توجه به طراحی رشته‌های نوین، توسعه مدارس سما و عدم دخالت دانشگاه در بازی‌های سیاسی و انتخابات و ایجاد فضای با نشاط سیاسی، اعتماد به استان‌ها و کاهش بروکراسی از دیگر موضوعاتی بود که رئیس دانشگاه آزاد در گزارش خود به رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی ارائه کرد.

  • اجازه نمی‌دهیم پرچم توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد پایین بیاید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه آزاد، دکتر میرزاده همچنین در نشست هماهنگی و پایش امور دانشگاه آزاد اسلامی استان‌ها گفت: استراتژی دانشگاه آزاد اسلامی براساس فرموده مقام معظم رهبری این است که نباید رشد شتاب علمی کشور متوقف شود و بر همین اساس تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی توسعه پیدا می‌کند و در دانشگاه به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهیم پرچم توسعه تحصیلات تکمیلی پایین بیاید.

وی با بیان اینکه یکی از چالش‌های بزرگ در دانشگاه آزاد اسلامی بحث تحصیلات تکمیلی است، اظهار داشت: بررسی آمار تعداد رشته محل‌های کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی نشان می‌دهد که این رشته محل‌ها به طور فزاینده‌ای در دانشگاه افزایش یافته‌اند و در یک سال و نیم گذشته، تحول و جهش بزرگی در تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه به وجود آمده که این راه ادامه پیدا خواهد کرد.

  • سهم دانشگاه آزاد از پوشش تحصیلات تکمیلی در کشور

دکتر میرزاده با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در حال حاضر نزدیک به 56 درصد تحصیلات تکمیلی در کشور را در دست دارد، اظهار داشت: ما تمام مشکلات موجود را از سر راه برمی‌داریم و تحصیلات تکمیلی را توسعه می‌دهیم.

  • توقف تغییرات در دانشگاه آزاد استان‌ها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اجرای طرح تجمیع دو، گفت: در این طرح، تجدید ساختار صورت گرفته و با اینکه زمان زیادی از آن نگذشته، بخشنامه‌ها، آئین‌نامه‌ها و انتصابات جدیدی شکل گرفته و اداره امور به خوبی پیش می‌رود. از این به بعد تغییرات عمده‌ای در استان‌ها نخواهیم داشت و با تمام کسانی که با پاکدستی، به دنبال تغییر و تحول مثبت و افزایش بهره‌وری هستند همکاری می‌کنیم.

  • اشتغال‌زایی برای فارغ‌التحصیلان از طریق مراکز رشد

وی با بیان اینکه وظیفه دانشگاه‌ها ایجاد اشتغال نیست، گفت: البته می‌توانیم از طریق مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی برای فارغ‌التحصیلان شغل به وجود آوریم که بسیار خوب است و سطح فرهیختگی جامعه نیز افزایش پیدا می‌کند.

  • مرجع تصویب طرح آمایش دانشگاه آزاد

وی با اشاره به طرح آمایش برنامه ششم توسعه دانشگاه، گفت: باید طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، این طرح برای تصویب به این شورا برده شود. طرح آمایش آموزشی دانشگاه سند مهم و ارزشمندی در سنوات آینده خواهد بود.

  • جذب 20 هزار عضو هیات علمی جدید در دانشگاه آزاد تا پایان سال 96

میرزاده در ادامه در خصوص هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اعضای هیأت علمی، موتور پیشران توسعه دانشگاه‌ها هستند و در حال حاضر 26هزار نفر عضو هیأت علمی به استان‌ها معرفی شده‌اند که تا پایان سال 96، 20هزار نفر از آنان که دارای درجه دکتری هستند، جذب می‌شوند.

  • رشته‌ها بر اساس آمایش آموزش عالی توسعه یابند

وی همچنین از روسای واحدهای استان‌ها خواست رشته‌‌های جدید و چند نظمی را با توجه به اقلیم و آمایش استان‌های خود و همچنین پتانسیل‌هایی نظیر صنعت و خدمات و کشاورزی به وجود آورده و استادان متخصص را استخدام کنند.

  • سما درآمدزایی کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی پیشنهاد کرد واحدهای دانشگاهی با هماهنگی سازمان سما و وزارت آموزش و پرورش، مدارس غیرانتفاعی را تأسیس کنند و از این طریق هم توسعه آموزشی را در کشور به وجود آورند و هم منبع درآمدی جدیدی برای واحدها و سازمان سما ایجاد کنند.

کد خبر 300540

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha