همشهری آنلاین: روزنامه تایمز با اشاره به اینکه دیپلمات ها از پیشرفت در مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه ۱+۵ یک حکایت می کنند، نوشت: توافق هسته ای در شرف انجام است.

مذاکرات هسته‌ای

ایرنا نوشت: تایمز نوشت: توافق هسته ای میان ایران و غرب در حالی روز یکشنبه گذشته به نتیجه نزدیک تر شد که اختلافات بر سر مسائل کلیدی حاکی از پیشرفت هایی بوده است و براساس نگرانی های نظامی رفع می شود.

این روزنامه انگلیسی افزود: نمایندگان ایران و شش قدرت جهانی در حالی به مذاکرات در هتل ‘کوبورگ پله' مشغول هستند که باور دارند حصول توافق هسته ای برای پایان بخشیدن به یک دهه بن بست فراتر از قطعیت است.

تایمز تصریح کرد: دیپلمات ها از پیشرفت بر سر برداشته شدن تحریم های ایران پس از حصول توافق حکایت می کنند.

این روزنامه با بیان اینکه هر دو طرف امیدوارند تا روز سه شنبه به توافق برسند به نقل از عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران نوشت: تا این اندازه در مذاکرات پیشرفت نکرده بودیم. تمدید گزینه هیچ طرف نیست، لذا ما تلاش می کنیم که کار را تمام کنیم.

تایمز ادامه داد: در همین حال مداخله ‘یوکیو آمانو' رییس آژانس بین المللی انرژی اتمی منجر به پیشرفت در بحث بازرسی ها از اقدامات پیشین اتمی ایران شده است.

این روزنامه با مهم خواندن سفر آمانو به تهران نوشت: آمانو به تهران سفر کرد تا بن بست بازرسی های متوقف شده را احیا کند. ایران انجام بازرسی توسط آژانس از مراکز کلیدی نظامی اش را رد کرده و همچنین درخواست مصاحبه با دانشمندان هسته ای را نپذیرفته است.

تایمز روزنامه ادامه داد: آمانو پس از دیدار با مقامات ایرانی، جمعه گذشته گفت که آژانس تلاش خواهد کرد تا پایان سال جاری میلادی گزارشی از موارد باقی مانده را منتشر سازد؛ با این حال افزود که کارهای زیادی باید صورت گیرد.

به نوشته این روزنامه انگلیسی، رژیم صهیونیستی و برخی متحدان امریکا در خاورمیانه از احتمال تنش زدایی میان تهران و واشنگتن نگران هستند.

تایمز نوشت: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل توافق احتمالی میان ایران و غرب را محکوم کرده و آن را نه تنها پیشرفت بلکه شکست برای غرب توصیف کرده است.

کد خبر 300484

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha