همشهری آنلاین: کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان به بیش از چهار برابر حد مجاز رسید.

غلظت ذرات معلق در هوای سیستان به بیش از چهار برابر حد مجاز رسید

به گزارش ايرنا، رضا آزادمنش روز دوشنبه حد مجاز ذرات معلق در هوا را 150 میکرو گرم بر متر مکعب عنوان کرد و افزود: غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان تا صبح امروز 674 میکرو گرم بر متر مکعب گزارش شده است.

وی اظهار داشت: حداکثر سرعت وزش باد در سیستان در 24 ساعت گذشته 80 کیلومتر بر ساعت گزارش شده که شعاع دید در زابل را به 400 متر و در زهک به 100 متر کاهش داده است.

وی ادامه داد: این وضعیت تا سه‌شنبه با همین شدت تداوم دارد و بعد از آن شاهد کاهش شدت باد در منطقه خواهیم بود.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در این مدت برای نواحی مرکزی، جنوبی و غربی استان وزش باد نسبتا شدید همراه با گرد و خاک و در برخی ساعات افزایش غلظت غبار پیش‌بینی می‌شود.

آزادمنش بیان کرد: در سواحل استان نیز بعد از ظهرها وزش باد همراه با گرد و خاک انتظار می‌رود و دریای عمان نیز مواج و متلاطم خواهد بود.

وی توصیه کرد: با توجه به مواج و متلاطم بودن دریای عمان در سواحل جنوب استان، شناورهای صیادی و لنج‌های کوچک از رفتن به دریا خودداری کنند.

وی ادامه داد: در شبانه‌روز گذشته شهرستان‌های خاش و زاهدان با حداقل 26 درجه سانتی‌گراد و راسک و دلگان با حداکثر 49 درجه بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط استان بودند.

استان سیستان و بلوچستان به دلیل بروز خشکسالی 17 ساله و وزش بادهای موسمی 120 روزه در سیستان و مونسون در دریای عمان و سواحل چابهار همواره با بادها و توفان‌های شدید و گرد و غبار بالایی روبه‌روست که بعضا سبب کاهش دید و آلودگی هوا بیش‌تر از 20 برابر حد استاندارد می‌شود.

کد خبر 300264

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha