همشهری آنلاین: مسابقات گروه B سطح یک لیگ جهانی والیبال با پیروزی آمریکا بر لهستان و صعود این دو تیم به اتمام رسید.

volleyball

به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، هفته هشتم لیگ جهانی والیبال در گروه B سطح یک با دیدار آمریکا و لهستان به پایان رسید.

تیم ملی والیبال آمریکا در این مسابقه سه بر یک لهستان، میزبان خود را شکست داد. ملی‌پوشان آمریکا در ست سوم ۲۵ بر ۲۲ مغلوب میزبان خود شدند، اما در ست‌های اول، دوم و چهارم با امتیازهای ۲۵ بر ۲۰، ۲۵ بر ۲۱ و ۲۵ بر ۲۳ به پیروزی رسیدند تا سه امتیاز دیگر کسب کنند.

بدین ترتیب تیم ملی والیبال آمریکا با ۲۷ امتیاز از ۹ پیروزی و سه شکست در صدر گروه قرار گرفت و به عنوان تیم نخست این گروه راهی مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال در برزیل شد.

تیم ملی والیبال لهستان نیز با ۸ پیروزی و چهار شکست و کسب ۲۲ امتیاز به عنوان تیم دوم گروه راهی مرحله نهایی لیگ جهانی سال ۲۰۱۵ شد.

در این گروه تیم ملی والیبال ایران با شش پیروزی و شش شکست و کسب ۱۸ امتیاز در رتبه سوم قرار گرفت و حضور در لیگ جهانی سال آینده تثبیت شد.

روسیه نیز با کسب تنها پیروزی خود برابر ایران در آخرین مسابقه امیدش به ماندن افزایش یافت و باید منتظر پایان دیدارهای گروه دیگر باشد که از بین دو تیم استرالیا و روسیه یک تیم به سطح دو لیگ جهانی سقوط کند.

مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال از ۱۱ تا ۱۵ تیر ماه (۱۵ تا ۱۹ July) به میزبانی برزیل برگزار می‌شود.

از گروه A دور مقدماتی سطح یک، سه تیم برزیل، ایتالیا و صربستان به مرحله نهایی صعود کردند که با تیم‌های آمریکا، لهستان از گروه B سطح یک لیگ جهانی و قهرمان سطح دو لیگ جهانی، شش تیم مرحله نهایی این رقابت‌ها را تشکیل می‌دهند.

شش تیم مرحله نهایی ابتدا در دو گروه به مصاف هم می‌روند که تیم میزبان (برزیل)، تیم اول گروه دوم (آمریکا) و تیم قهرمان سطح دوم لیگ جهانی در گروه I مرحله نهایی لیگ جهانی با هم مسابقه خواهند داد.

همچنین تیم اول گروه نخست (صربستان)، تیم دوم گروه دوم (لهستان) و تیم دوم گروه نخست مرحله مقدماتی (ایتالیا) در گروه J مرحله نهایی با هم رقابت خواهند کرد.

در این مرحله از لیگ جهانی هر گروه سه مسابقه خواهد داشت تا تیم‌های هر گروه I و J رتبه‌های خود را مشخص کنند. سپس تیم اول گروه I با تیم دوم گروه J مسابقه خواهد داد و در دیگر مسابقه نیز تیم اول گروه J با تیم دوم گروه I دیدار می‌کند تا برنده‌ها به دیدار نهایی راه یابند و بازنده‌ها نیز در مسابقه رده‌بندی به مصاف یکدیگر بروند.

در نهایت رتبه‌بندی شش تیم این مسابقات بعد از پنج روز مسابقه مشخص خواهد شد. سال گذشته (۲۰۱۴) تیم ملی والیبال آمریکا قهرمان شد و تیم‌های برزیل و ایتالیا رتبه‌های دوم و سوم را به دست آوردند.

تیم ملی والیبال ایران نیز که دومین حضور خود در لیگ جهانی را سال گذشته تجربه کرد، رتبه چهارم این رقابت‌ها را از آن خود کرد.

البته یک دیدار از گروه اول سطح یک لیگ جهانی بین استرالیا و صربستان باقی مانده است، اما نتیجه آن هرچه باشد در تعیین رده تیم‌های این گروه تاثیری ندارد.

کد خبر 300096

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha