همشهری آنلاین: یکی از فرماندهان ارشد نیروهای داوطلب مردمی عراق (الحشد الشعبی) اعلام کرد که فرماندهی این نیروها درصدد ارتقای آنها به یک میلیون نفر است.

ارتش داوطلبان مردمی یک میلیونی در عراق تشکیل می شود

به گزارش ايرنا از بغداد، معین الکاظمی عضو سابق شورای استان بغداد که اکنون مدیریت دوره های آموزشی نیروهای داوطلب مردمی عراق را برعهده دارد و فعالیت های سیاسی را کنار گذاشته، روز شنبه در بغداد افزود: ما به دنبال تاسیس یک قدرت نظامی مردمی هستیم که تعداد آن یک میلیون رزمنده خواهد بود.

وی اضافه کرد که پس از اعلام 'فتوای جهاد کفایی' مراجع عظام عراق در سال گذشته، پاسخ مردمی بسیار گسترده بود و همه طیف های اجتماعی اعم از هنرمند، دانشجو، کارمند، کارگر و بازاری را در برگرفت، به نحوی که نمی توانستیم پاسخگوی این خیل عظیم داوطلبان باشیم.

این عضو سازمان بدر ادامه داد که اکنون پادگانها و مراکز آموزش ویژه ای فراهم کرده ایم و به رغم ادامه استقبال مردمی برای پیوستن به صفوف داوطلبان، به طور روزانه در حال اتمام آموزش های نظامی به داوطلبان هستیم.

الکاظمی هر دوره آموزشی نظامی را فشرده و طی دو هفته ذکر کرد که طی آن آموزش دیدگان با سلاحهای سبک و متوسط آشنا شده و همچنین تیراندازی با آنها را فرا می گیرند .

یک مجموعه متشکل از 150 داوطلب آموزش دیده، دو روز قبل در یکی از پادگانهای نظامی حومه بغداد دوره آموزشی خود را به اتمام رساندند و همزمان در دیگر استانهای عراق نیز به همین میزان دوره های آموزشی، برگزار شد .

وی از جمله برنامه های فرماندهی نیروهای داوطلب را تاسیس نیروهای بانوان ذکر کرد و گفت: پیش بینی هرگونه احتمال را کرده ایم و برهمین اساس درصدد ایجاد نیروهای بانوان داوطلب هستیم .

معین الکاظمی مدیر دوره های آموزشی نیروهای داوطلب مردمی در عین حال تاکید کرد که با توجه به آزادی سازی قریب الوقوع فلوجه و استان الانبار و همچنین مناطق شمال بغداد و شهر و پالایشگاه بیجی، همچنان نیازمند داوطلبان بیشتری هستیم تا بتوانیم امنیت این مناطق را بعد از آزادسازی، تامین کنیم.

تروریستهای داعش در تابستان گذشته بخش هایی از خاک عراق را اشغال کردند و جنایات متعددی در این مناطق انجام دادند.

بر اساس فتوای مرجعیت عراق، داوطلبان مردمی به منظور مقابله به تروریستهای داعش به ارتش این کشور پیوسته اند.

نیروهای داوطلب مردمی عراق در ماههای اخیر با انجام عملیات گسترده ای بخشهای مهمی از خاک عراق را از تروریستهای داعش بازپس گرفته اند.

کد خبر 299997

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha