جمعه ۱۹ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵
۰ نفر

همشهری انلاین: اگر چه ربات‌ها هنوز با محدودیت‌های زیادی روبرو هستند، اما هدف طراحی روباتی به نام پپر هم نشینی با انسان است. گفته می‌شود او می‌تواند به صورت شبانه روز با انسان زندگی کند.

ربات

رباتی که احساسات و عواطف انسانی را می‌شناسد، دارای شخصیت است و می‌تواند باعث خوشحالی شود به حرف گوش کند و در بازی و شادی همراه شود. این یکی از اختراعات جدیدی است که اخیر در بزرگترین نمایشگاه ربات اروپا در جنوب فرانسه به نمایش در آمده است.

به گزارش بی بی سی؛ این ربات خانگی که  پپر نام دارد، اولین روبات انسان نمای خانگی است که به بازار عرضه شده است. اگرچه این ربات کارهای زیادی بلد نیست ولی می‌تواند با احساسات و عواطف ارتباط برقرار کند.

هدف از طراحی پپر برای هم نشینی با انسان است. این ربات که ساخت فرانسه است اما در عرض چند دقیقه همه انها در ژاپن به فروش رفته است.

ربات

اگر چه ربات‌ها هنوز با محدودیت‌های زیادی روبرو هستند، با این وجود با سرعت بسیاری در در حال توسعه و پیشرفت هستند.

هر چند که این پیشرفت آنها باعث ایجاد ترس در میان نیروی‌های کار جامعه شده است. چرا که این گروه بر این باور هستند که ربات‌ها در صدد اشغال پست‌های کاری ادمیان هستند.

در مقابل گروهی دیگر بر این باور هستند که ربات‌ها تنها برای کمک و سهولت کار انسانها و نیروهای کاری تولید می‌شوند و هرگز نمی‌توانند جای انسان را اشغال کنند.

کد خبر 299951

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha