چهارشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: تهیه کننده برنامه «خیابان ایران» که از رادیو ایران روی آنتن می رود، بیان کرد که در این برنامه خاطرات خانواده شهدا ثبت و ضبط می‌شود.

نمایش

به گزارش مهر؛ کیاناز کاوه با اشاره به جزییات برنامه «خیابان ایران» که به تازگی پخش آن از رادیو ایران آغاز شده است، گفت: این یک برنامه ماموریت‌محور است و ماموریتش هم این است که با خانواده های شهدا و به طور خاص با پدر و مادرها به گفتگو بنشیند و خاطرات آنها را ثبت کند.

وی ادامه داد: ما در این برنامه که به تهران هم منحصر نشده است به سراغ خانواده های شهدا می رویم و با آنها دیدار می کنیم. برنامه از سه آیتم اصلی «کوچه ملی» دیدار با خانواده های شهدا، «موج ملی» گزارش مردمی و «حساب ملی» تشکیل شده است که در آیتم آخر بررسی می شود که قربانیان و بازماندگان جنگ در کشورهای دیگر چگونه پاسداشت و گرامی داشته می‌شوند.

تهیه کننده «خیابان ایران» با اشاره به عنوان این برنامه توضیح داد: هدف این است که خاطرات شهدا که سرمایه های ملی ما هستند حفظ شود. این کار در کشورهای غربی هم انجام می شود و ما این اقدام را در برنامه خود با المان ها و نمادهایی که در خیابان وجود دارد از جمله پلاک، پرچم، چراغ راهنما و... انجام می دهیم.

کاوه با اشاره به اینکه این برنامه در سراسر کشور تهیه و تولید می شود، گفت: ما برای پیدا کردن خانواده های شهدا به بنیاد شهید رفتیم و لیستی از این خانواده ها را از آنها گرفتیم که البته گفتگو با بعضی از آنها بسیار سخت است چراکه سن شان بسیار بالا رفته است و یا فکر می کنند آنقدر این خاطرات را تعریف کرده اند که دیگر فایده ای ندارد و تمایلی برای تکرار آنها ندارند. با این حال ما در سراسر کشور برای گفتگو با این خانواده ها آمادگی داریم و اگر کسی هم ما را از وجود خانواده شهیدی در کوچه خود با خبر کند به سراغش خواهیم رفت.

وی در پایان با بیان اینکه در انتخاب این خانواده ها جز اولویت های سنی ارجحیت دیگری وجود ندارد، گفت: ما از سنین بالاتر شروع می کنیم و جز در نظر گرفتن سن اولویت دیگری نداریم. حتی چندی پیش برای تهیه و تولید برنامه سراغ خانواده های اقلیت ها رفتیم.

کد خبر 299803

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha