چهارشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۱
۰ نفر

فاطمه علیزاده: گل‌های مصنوعی در بیشتر مواقع گل‌های خاک‌گرفته‌ای هستند که هربار با آمدن مهمان‌ها مجبورید آنها را دستمال بکشید.

جاشمعی

پيشنهاد ما اين است كه گلدان‌هاي مصنوعي را از محيط خانه جمع كنيد و به‌جاي آن يكي‌دو گلدان سبز با برگ‌هاي پهن در گوشه و كنار خانه‌تان بگذاريد تا هم كمي برايتان اكسيژن بسازند و هم كلي روح و سرزندگي به خانه‌تان هديه بدهند. از گل‌هاي مصنوعي هم براي ساختن جاشمعي‌هاي گچي استفاده كنيد. اين ‌جا‌شمعي‌ها، هم براي خودتان به‌عنوان يك شيء تزئيني كاربرد دارند و هم مي‌توانيد آنها را به‌عنوان هديه به كسي بدهيد. مطمئن باشيد فرد هديه‌گيرنده هم حتما خوشحال مي‌شود، چون هم يك هديه جذاب‌گرفته و هم يك كاردستي با‌ارزش به مجموعه وسايل تزئيني خانه‌اش اضافه شده؛ شما هم حتما با اين حركت، از هزينه‌ها و مخارج ماهانه‌تان كم كرده‌ايد. براي شروع بهتر است با يك دم‌باريك ساقه متصل به گل‌ها را جدا كنيد.

گل‌هايي را انتخاب كنيد كه بزرگ و پرگلبرگ باشند. پرچم داخل گل را جدا كنيد چون قرار است شمع را در آن قسمت قرار دهيد. گچ را در يك كاسه حل كنيد و گل‌هاي دستمال كشيده‌تان را در محلول گچ فرو ببريد و همه گلبرگ‌ها را به گچ آغشته كنيد. سپس گل‌ها را برگردانيد و روي سطح تميزي كه قرار است ساعت‌ها روي آن خشك شوند، بگذاريد. شمع وارمر را در مركز گل قرار دهيد، همه گلبرگ‌هاي بزرگ دور و اطراف را بخوابانيد و فقط چند گلبرگ مياني را با همان ماده گچي به دور وارمر بچسبانيد و سپس يك تكه سيم را دور آن حلقه كنيد تا شمع بعد از خشك‌شدن گچ‌ها، ثابت بماند. در پايان كار اگر از رنگ يكنواخت گچ راضي نبوديد، مي‌توانيد با كمك كمي رنگ روغن كه آن را به نوك انگشتانتان ماليده‌ايد، كمي سايه در ابتداي گلبرگ‌ها ايجاد كنيد. لوازم آرايشي چرب فاسدشده و دور‌ريختني هم براي رنگ دادن به لبه‌هاي گلبرگ حتما به كارتان مي‌آيند.

 

کد خبر 299767

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha