همشهری آنلاین: رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور در پیامی به مناسبت بیست و هشتمین سالگرد بمباران شیمیایی سردشت، گفت: رژیم های سلطه گر با سلاح شیمیایی مسلمانان را به خاک و خون می کشند.

غلامرضا جلالی

به گزارش ایرنا از سازمان پدافند غیرعامل کشور، سردار سرتیپ غلامرضا جلالی در این پیام ضمن تسلیت به بازماندگان فاجعه بمباران شیمیایی سردشت اظهارداشت: به یقین چنانچه در پیچیدگی های رمزآلود حیات بشر سخنی از رذایل ونکوهش اخلاقی به میان آید، فاجعه تلخ بمباران شیمیایی شهر دلاور سردشت و خاطره مظلومیت 116 شهید و ایثار بیش از پنج هزار مجروح و مصدوم، هیچگاه از حافظه تاریخ جاودانه دفاع مقدس و حماسه آفرینی های این ملت در مواجهه با دشمن بعثی پاک نخواهد شد.

وی افزود: هشتم تیرماه یادآور مظلومیت و ایثار و رشادت های مردم مظلوم سردشت در برابر اعمال غیرانسانی و ددمنشانه دشمن بعثی و حامیان آن است، روزی که عفریت مرگ و نابودی بر فراز آسمان نورانی شهر به پرواز درآمد و با رها کردن گازهای کشنده صد ها نفر از بهترین های ملت عزیزمان را مظلومانه بر توسن شهادت نشاند و هزاران نفر را مصدوم و داغدار کرد.

رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور عنوان کرد: این جنایات هولناک پاسخ به مقاومت و پایداری مردان و زنانی بود که با تمام مشکلاتی که از سوی ضد انقلاب داخلی بر آنان وارد می شد به وفاداری خود به نظام، امام (ره)، ملت و کشور تاکید کردند و در این راه حماسه آفریدند.

سردار جلالی افزود: باگذشت بیش از بیست و هشت سال از بمباران شیمیایی دشمن بعثی، هنوز فجایع ناشی از آن التیام نیافته و آثار مصیبت بار آن و قصور و اغماض عامدانه حامیان صدام که با کمک و مساعدت به این رژیم و تجهیز آن به سلاح های ممنوعه شیمیایی،او را در ارتکاب این جنایات یاری کردند، نمی توان فراموش کرد.

وی اظهارداشت: امروز شاهدیم که رژیم های سلطه گر با شگردهای مختلف در کشورهای منطقه از سلاح های شیمیایی استفاده می کنند و مسلمانان را به خاک و خون می کشند، استفاده حاکمان دست نشانده از اینگونه سلاح ها که در حقیقت تکرار فجایع شهرهای ایپر، هیروشیما و ناکازاکی است به ویژه

توسط شورشیان سوریه علیه مردم آن کشور و سلاح های فسفری توسط رژیم صهیونیستی علیه نیروهای حزب الله

و مسلمانان غزه و استفاده از این سلاح ها توسط رژیم وهابی آل سعود و متحدانش در یمن نمونه های کوچکی از این جنایات است که با سکوت بین المللی روبه رو شده است.

رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور در پیام خود آورده است: فاجعه سردشت این واقعیت را نشان داد که کنوانسیون ها و معاهدات حقوقی در باره منع استفاده از سلاح های کشتار جمعی چگونه تحت شعاع ملاحظات سیاسی و منفعت نگری قدرت های به اصطلاح حامی حقوق بشر قرار می گیرد که امروز نیز همین کشورها مانع از اجرایی شدن کنوانسیون منع استفاده از سلاح های شیمیایی هستند.

سردار جلالی در این پیام ابراز امیدواری کرد که این روز تلخ نمادی برای مبارزه همگانی به ویژه نهادهای مسوول و دولت های مدعی در جهت مقابله علمی با جنایات جنگی و پدیده شوم به کارگیری از سلاح های غیرمتعارف و کشتار جمعی شود.

کد خبر 299566

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha