همشهری آنلاین: اولین مدال کاروان شمشیربازی ایران در مسابقات قهرمانی آسیا توسط مجتبی عابدینی به دست آمد. در این اسلحه دیگر شمشیربازان کشورمان نیز در مجموع صاحب امتیازات المپیکی خوبی شدند.

M.Abedini

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شمشیربازی، سومین روز از مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا روز شنبه (6 تير) با برگزاری دیدارهای انفرادی اسلحه سابر مردان و فلوره دختران در سنگاپور پیگیری شد که طی آن در بخش مردان، عابدینی صاحب مدال برنز شد و اولین مدال کاروان ایران را به دست آورد. در اسلحه سابر همچنین پاکدامن و رهبری به ترتیب در رده‌های پنجم و ششم قرار گرفتند و باهرارسباران هم دوازدهم شد.

در دیدارهای انفرادی اسلحه سابر مردان که با حضور ۶۰ شمشیرباز برگزار شد، مجتبی عابدینی پس از کسب شش پیرزوی مقابل نمایندگان ژاپن، اندونزی، چین، سنگاپور، استرالیا و هنگ‌کنگ به مرحله حذفی راه یافت. وي پس از اين كه در جدول ۶۴ نفره با قرعه استراحت روبرو شد، در جدول ۳۲ و ۱۶ نفره به تریب حریفانی از ترکمنستان و ویتنام را شکست داد و به جمع ۸ بازیکن برتر صعود کرد و در این مرحله مقابل علی پاکدامن صاحب برتری شد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. عابديني در جمع ۴ بازیکن برتر آسیا و در مصاف با کیم، قهرمان المپیک از کره جنوبی شکست خورد و صاحب مدال برنز شد دو در مجموع ۳۰ امتیاز به اندوخته‌های جهانی خود اضافه کرد.

علی پاکدامن اما با شکست مقابل عابدینی در جدول ۸ نفره به عنوان پنجم دست یافت. پاکدامن در مرحله مقدماتی صاحب ۵ برد مقابل نمایندگان ژاپن، چین، استرالیا، تایلند و هند شده و پس از استراحت در جدول ۶۴ نفره، نماینده چین‌تایپه را در جدول ۳۲ نفره شکست داده و سپس در جدول ۱۶ نفره مقابل نماینده کره‌ جنوبی پیروز شده و وارد جمع ۸ بازیکن برتر شده بود. پاکدامن از مجموع دیدارهای خود در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۱ امتیاز جهانی برای المپیک به دست آورد.

محمد رهبری نیز در مرحله مقدماتی اسلحه سابر صاحب ۵ پیروزی مقابل حریفانی از سنگاپور، استرالیا، اندونزی، چین و هنگ‌کنگ شد و در جدول ۶۴ نفره با قرعه استراحت روبرو شد. سپس در جدول ۳۲ و ۱۶ نفره به ترتیب شمشیربازان چین و قزاقستان را مغلوب کرد و به جمع ۸ بازیکن برتر آسیا راه یافت. رهبری در این مرحله و در مصاف با شمشیرباز کره‌ جنوبی که قهرمانی جهان و المپیک را در اختیار دارد، متحمل شکست شد و در رده ششم آسیا قرار گرفت و صاحب ۲۱ امتیاز جهانی برای المپیک شد.

فرزاد باهرارسباران هم با کسب جایگاه دوازدهم به کار خود در این رقابت‌ها پایان داد. وي پس از کسب ۴ پیروزی مقابل نمایندگان ژاپن، استرالیا، قزاقستان و هند در مرحله مقدماتی و استراحت در جدول ۶۴ نفره، مقابل حریفی از هنگ‌ کنگ در جدول ۳۲ نفره به برتری دست یافت و در جدول ۱۶ نفره مقابل نفر اول رنکینگ جهانی از کره ‌جنوبی متحمل شکست شد و بدین ترتیب به عنوان دوازدهم اکتفا کرده و در مجموع صاحب ۱۲ امتیاز جهانی برای المپیک شد.

در پایان دیدارهای انفرادی مسابقات اسلحه سابر، دو بازیکن از کره‌ جنوبی عنوان‌های اول و دوم را از آن خود کردند.

در اين روز همچنین دیدارهای انفرادی اسلحه فلوره دختران برگزار شد که طی آن نمایندگان ایران از صعود به مراحل بالاتر بازماندند.

در این بخش از مسابقات و در مرحله مقدماتی سروناز مرتضوی مقابل نمایندگان اندونزی و مالزی پیروز شد، اما مقابل نمایندگان کره جنوبی، قزاقستان، استرالیا و هنگ کنگ شکست خورد و به مرحله حذفی راه یافت. مرتضوی در جدول 64 نفره مقابل نگین کافی شکست خورد و از صعود بازماند.

نگین کافی اما پیش از صعود به جدول 64 نفره مسابقات، در مرحله مقدماتی نمایندگان هند و قزاقستان را شکست داده بود، اما نتیجه دیدار برابر نمایندگان چین، سنگاپور، ژاپن و مالزی را واگذار کرده بود. کافی پس از صعود از جدول 64 نفره و در جدول 32 نفره مقابل نماینده کره جنوبی شکست خورد و از صعود بازماند.

الهه قهرمانی اما تنها شمشیرباز اسلحه فلوره بود که نتوانست از مرحله مقدماتی صعود کند. این شمشیرباز در مرحله مقدماتی تنها مقابل نماینده استرالیا پیروز شد و مقابل نمایندگان ویتنام، چین، سنگاپور، ژاپن و اندونزی شکست خورد.

 

کد خبر 299525

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha